Grupa „Słoneczka” – rok szkolny 2016/2017

Wychowawcy grupy Słoneczka

p. Magdalena Grotkowska, p. Renata Dźwigoń


Wycieczka do Studia Filmów Rysunkowych

Bolek i Lolek, Reksio, Błękitny Rycerz i Pampalini to tylko niektóre z wizytówek Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku – Białej. W ramach edukacji medialnej przedszkolaki z grupy „Krasnoludki” oraz „Słoneczka” wybrały się na wycieczkę do Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku – Białej. Dzieci zobaczyły żywą prezentację procesu produkcji filmu animowanego w miejscu, w którym te filmy naprawdę powstają. Dzięki pobytowi w Studio przedszkolaki poznały kolejne etapy tworzenia filmu animowanego. Dzieci w kolejnych pomieszczeniach zobaczyły, jak twórcy zmieniają scenariusz w gotowy film. Podczas pobytu w Studio przedszkolaki obcowały z prawdziwymi dekoracjami, rekwizytami, projektami postaci i rysunkami animacyjnymi. Na koniec wizyty dzieci obejrzały w kinie „Studio” pokaz filmów.


POKAZY FIZYCZNE

14 czerwca przedszkolaki uczestniczyły w pokazie doświadczeń przygotowanych przez uczniów z gimnazjum w Bulowicach. Przedszkolaki obejrzały doświadczenia z magnesami, „Tańczące rodzynki”, doświadczenia z pianką do golenia i inne. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wyjaśniali dzieciom zjawiska fizyczne. Ten pokaz to dowód, że nauka nie zamyka się jedynie w mądrych księgach, tylko jest ciekawą zabawą. Dziękujemy uczniom oraz p. Ani Jakubowskiej za zaproszenie.


Festyn Rodzinny

Dnia 3 czerwca, w piękny, słoneczny, sobotni dzień dzieci z grupy „Słoneczka“ wraz z rodzicami i wychowawczyniami wzięły udział w festynie rodzinnym zorganizowanym na stadionie LKS w Bulowicach. Dzieci z poszczególnych grup zaprezentowały się na scenie, po czym skorzystały z różnych atrakcji, jakie czekały na wszystkich na terenie stadionu. Dziękujemy za liczne przybycie i wspaniałą zabawę 🙂


Czerwiec

Tematyka kompleksowa:
1. Dzieci mają swoje święto
2. Książki, książeczki
3. Już lato
4. Wyjeżdżamy na wakacje

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
– wdrażanie do życia w grupie społecznej poprzez czerpanie radości ze wspólnej zabawy,
– poznanie zwyczaju obchodzenia Dnia Dziecka,
– zrozumienie, co to są prawa i obowiązki, poznanie podstawowych praw dziecka,
– dostrzeganie różnic w wyglądzie ludzi różnych narodowości,
– wdrażanie do improwizacji wokalnych i ruchowych,
– rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi wielozdaniowej i poprawnej gramatycznie,
– rozwijanie umiejętności porządkowania figur od najmniejszej do największej i odwrotnie,
– doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej oraz sprawności manualnej,
– doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania zbiorów,
– doskonalenie analizy sylabowej,
– wdrażanie do uważnego słuchania utworu i wykonywania poleceń,
– rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy, klasyfikowanie książek,
– wdrażanie do szanowania książek, kształtowanie odpowiedzialności za wspólną wartość,
– rozwijanie wyobraźni dziecięcej oraz wdrażanie do wyrażania treści bajek w formie ekspresji ruchowej,
– wprowadzanie w sens kupna, sprzedaży i płacenia,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– rozwijanie umiejętności wiązania zmian zachodzących w otoczeniu z nową porą roku – latem,
– rozumienie potrzeby ochraniania głowy przed słońcem,
– poznanie zjawiska powstawania tęczy, poszerzanie wiedzy na temat bezpiecznego zachowania się podczas burzy,
– rozwijanie koncentracji uwagi,
– omówienie zasad bezpiecznego korzystania z kąpieli słonecznych i wodnych oraz zachowania się w lesie i na wycieczce,
– poznanie charakterystycznych cech krajobrazu górskiego, morskiego i pojezierskiego,
– kształtowanie umiejętności porównywania pojemności naczyń przy użyciu wspólnej miary,
– rozwijanie umiejętności tworzenia kompozycji z gotowych materiałów,
– kształtowanie umiejętności odwzorowywania układu elementów.

Wiersz:
„Co kto lubi?”
/A.Bernat/
1. Jabłka w cieście lubi Grześ,
A ja wolę budyń jeść,
Każdy przecież co innego
Ma ulubionego.
2. Grzesiek lubi gonić psa,
Ja za piłką hopsasa,
Każdy przecież co innego
Ma ulubionego.
3. Grzesiek do rakiety wsiadł,
A ja pieszo zwiedzam świat,
Każdy przecież co innego
Ma ulubionego.
4. Ja coś robię, a ty nie ,
Ty coś wolisz, a ja nie-
Każdy przecież co innego
Ma ulubionego.

Piosenka:
„Bajkowe bajanie”
/A.Galica/
1. O złotej kuli w studni schowanej,
O żabim królu zaczarowanym,
O dziwnej chatce na kurzej nóżce,
O królewiczu i wróżce.
Ref. Idzie bajka na paluszkach,
Skrzypią jej sandałki.
Będzie bajać, opowiadać koszałki-opałki.
Skrzypu, skrzyp, baju, baj,
Koszałki-opałki. /2x/
2. Jak zła macocha lustra pytała,
Czy jest piękniejsza niż Śnieżka mała.
Kto odziedziczy złotą koronę?
Kto ma Kopciuszka za żonę?
Ref. /x2/ ……


„Dzień Mamy i Taty”

W piątek 26 maja w godzinach popołudniowych dzieci z grupy „Słoneczka” obchodziły uroczyście Dzień Mamy i Taty. Program artystyczny przygotowywany od kilku tygodni przez nauczycielki i dzieci w sposób szczególny pokazał, jak dzieci bardzo kochają swoją Mamę i Tatę. Rodzice jak co roku byli bardzo wzruszeni ich występem. Po zakończonym przedstawieniu dzieci wręczyły swoim Rodzicom wcześniej przygotowane skromne upominki, aby pamiętali o tym ważnym dniu jak najdłużej.


WIZYTA U STRAŻAKÓW OSP W BULOWICACH

10 maja przedszkolaki wybrały się na długą pieszą wycieczkę do strażaków. W trakcie spotkania strażacy zaznajomili dzieci z ciekawostkami związanymi z ich pracą zawodową. Jak zawsze największe zainteresowanie wzbudził wóz strażacki. Dzieci z bliska miały możliwość podziwiać wyposażenie, jakim dysponują podczas swojej ciężkiej i odpowiedzialnej pracy strażacy. Przedszkolaki wykazały ogromne zainteresowanie spotkaniem, podczas którego nabyły cenną wiedzę. Dziękujemy za poświęcony czas oraz słodkości 🙂


Maj

Tematyka kompleksowa:
1. Zwierzęta z wiejskiego podwórka
2. Wiosna dookoła
3. Znamy różne pojazdy
4. Święto Mamy i Taty

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– nazywanie zwierząt wiejskich i ich dzieci, rozpoznawanie ich odgłosów,
– rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie,
– wdrażanie do uważnego słuchania utworu i obserwowania,
– doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo – ruchowej,
– rozwijanie spostrzegawczości, pamięci oraz percepcji słuchowej i wzrokowej,
– poznanie cyklu produkcyjnego mleka i produktów, które z nich powstają,
– rozumienie znaczenia spożywania nabiału dla zdrowia,
– wdrażanie do wykonywania poleceń złożonych, rozwiązywanie zadań na dodawanie,
– kształtowanie zainteresowania dziełami sztuki,
– rozwijanie wyobraźni przestrzennej i umiejętności konstrukcyjnych,
– poznanie roślin i zwierząt występujących na łące,
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie odgłosów mieszkańców łąki,
– wdrażanie do dostrzegania zmian zachodzących wiosną w przyrodzie,
– posługiwanie się nazwami drzew owocowych,
– utrwalanie i posługiwanie się nazwami pór roku,
– rozwijanie poczucia rytmu,
– wdrażanie do nazywania dni tygodnia,
– rozbudzanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy,
– wdrażanie do posługiwania się nazwami figur geometrycznych i kolorów,
– poznanie zasad bezpiecznej jazdy na rowerze oraz znaków drogowych ważnych dla rowerzysty,
– doskonalenie liczenia, stosowanie liczebników głównych i porządkowych, wyznaczanie wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 5, porównywania liczebności zbiorów,
– grupowanie pojazdów na lądowe, wodne i powietrzne,
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej: rozpoznawanie dźwięków pojazdów,
– wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych,
– rozumienie, że rodzina jest ogromną wartością, budzenie uczucia przywiązania i szacunku dla rodziców,
– nazywanie członków rodziny, określanie stopnia pokrewieństwa,
– kształcenie wyobraźni ruchowej przez połączenie śpiewu piosenki z elementem ruchu,
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, kojarzenie dźwięku z czynnością,
– wdrażanie do umiejętnego posługiwania się farbami i pędzlem,
– ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

Piosenka:
„Rowerowa majówka”
1. Mam rowerek trzykołowy
Na wycieczkę już gotowy.
Mijam skwery i rabaty.
Za mną pędzi rower taty.
Ref. Na majówkę na rowerach
Dziś rodzina się wybiera.
Koło kręci się za kołem,
Bo majówki są wesołe. /x2/
2. Mama jedzie na składaku.
Uczy nas drogowych znaków
I pilnuje mnie i taty,
Bo nieładnie być piratem.
Ref. /x2/

Wiersz:
I.Salach
1. Łąka tylu ma mieszkańców,
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek – O! Różowy!
2. Z kopca wyszedł krecik mały.
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła boża krówka.
3. Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci ,
Więc zatańczmy z nimi chwilę.


„Dzień drzewa”

W związku z obchodami Światowego Dnia Ziemi 25 kwietnia w grupie „Słoneczka” zorganizowaliśmy Dzień Drzewa. W tym dniu dzieci przyszły ubrane na zielono – znak tego  że wszyscy chcą, aby nasza planeta była czysta, zielona i radosna. Nie zabrakło wesołych zabaw ruchowych i muzycznych. Dzieci podczas pracy plastycznej ozdabiały wiosenne drzewa, po czym wyruszyły na spacer w poszukiwaniu kwitnących drzew.


Warsztaty wielkanocne

Podobnie jak w latach poprzednich, w tygodniu poprzedzającym Święta Wielkanocne dzieci z grupy „Słoneczka” wzięły udział w warsztatach plastycznych, podczas których przygotowywały ozdoby na świąteczny stół. Do pomocy poprosiliśmy również chętnych rodziców, którzy z wielkim zaangażowaniem pomagali dzieciom. Zapraszamy do galerii ?


Kwiecień

Tematyka kompleksowa:
1. Nadchodzi Wielkanoc
2. Dbamy o zdrowie
3. W ogródku
4. Polska – moja ojczyzna

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– poznanie zwyczajów wielkanocnych,
– posługiwanie się określeniami związanymi z Wielkanocą oraz elementów charakterystycznych dla Wielkanocy,
– wzbogacanie słownika o wyrazy związane z Wielkanocą,
– kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie wypowiedzi,
– rozwijanie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi,
– doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
– poznanie warunków niezbędnych do wzrostu i rozwoju roślin,
– doskonalenie analizy i syntezy sylabowej,
– kształcenie wyobraźni muzycznej, poczucia rytmu i słuchu fonematycznego,
– rozwijanie precyzji ruchów, sprawności manualnej i dokładności,
– doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności,
– nauka kulturalnego zachowania przy stole,
– kształtowanie właściwych postaw i zachowań w czasie wizyty u lekarza,
– poznanie narzędzi i przyborów potrzebnych do pracy lekarzowi, zapoznanie z wyposażeniem gabinetu,
– zapoznanie z nazwami specjalistów,
– wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich,
– ćwiczenia oddechowe oraz wszystkich ruchomych narządów mowy,
– doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej oraz wzrokowo – ruchowej,
– uczenie się prawidłowego szczotkowania zębów,
– rozumienie potrzeby spożywania produktów potrzebnych dla zdrowia, pokonywanie niechęci do jedzenia warzyw,
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
– zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz reguł zabawy,
– poznanie zawodu ogrodnika oraz zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną,
– poznanie różnego rodzaju nasion i roślin, które z nich wyrosną, poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
– rozpoznawanie i nazywanie kształtów geometrycznych,
– kształtowanie zainteresowań dziełami sztuki,
– przygotowanie do życia w społeczeństwie,
– poznanie różnego rodzaju budynków, określanie różnic i podobieństw domów,
– rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
– poznanie pracy listonosza, rozumienie wyrazu „adres”,
– kształtowanie poczucia tożsamości narodowej,
– poznanie godła i flagi Polski – symboli narodowych.
– zapoznanie z polską sztuką ludową.

Piosenka:
„Wielkanocna piosenka”
1.Skacze drogą zając, skacze pomalutku.
Przykucnął pod płotem, hop i już w ogródku.
Kic, kic, kic ciuchutko zbliża się do domu,
Każdemu zostawia prezent po kryjomu….
Ref. Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem,
Słoneczne, pachnące Święta Wielkanocne /2x/

Wiersz:
„Kwiatki – bratki”
/D.Gellner/
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Kwiatki- bratki i stokrotki,
Dla Malwinki, dla Dorotki,
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.


„Z wizytą w gospodarstwie”

W związku z tematyką „W gospodarstwie wiejskim” często omawianą z nadejściem wiosny, gdy przyroda budzi się do życia, odwiedziliśmy dwa pobliskie gospodarstwa. Dnia 30 marca dzieci miały okazję zobaczyć z bliska niektóre zwierzęta hodowlane, natomiast 11 kwietnia zorganizowaliśmy wycieczkę do większego gospodarstwa rolnego. Tam z kolei dzieci miały okazję zapoznać się z pojazdami, maszynami i sprzętem rolniczym. Zapraszamy do galerii ?


„Dzień w kolorze zielonym – powitanie wiosny”

Dzień 21.03.2017 w naszym przedszkolu upłynął pod hasłem „Witaj wiosenko!”. Był to również „Dzień w kolorze zielonym”. Wszystkie dzieci przyszły w tym dniu ubrane w zielone stroje. Po śniadaniu dzieci w krótkim programie artystycznym pożegnały zimę i powitały wiosnę. Następnie barwnym korowodem poszły nad rzekę, aby „utopić zimę” i wrócić do przedszkola z „gaikiem” – symbolem wiosny. Dzieci w tym dniu poznały tradycje i zwyczaje związane z powitaniem wiosny. Był to dzień pełen wrażeń, wszyscy dobrze się bawili, dzięki czemu udało się wprowadzić wiosenny nastrój. Zapraszamy do galerii ?


Spektakle teatralne

W marcu dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w dwóch spektaklach teatralnych. „Siedem życzeń” przygotowanym przez aktorów teatru „Skrzat” oraz teatrze iluzji, który szczególnie zainteresował dzieci, gdyż wiele z nich po raz pierwszy zetknęło się z „magią”. Zapraszamy do galerii ?


Dzień Kobiet

8 marca to wyjątkowy dzień w roku. Wtedy swoje święto obchodzą wszystkie kobiety, zarówno te duże, jak i te małe. W tym szczególnym dniu męska część przedszkolaków przygotowała dla dziewczynek upominki. Każda dziewczynka otrzymała upominek od swoich kolegów oraz życzenia 😉
Zapraszamy do galerii 😉


Marzec

Tematyka kompleksowa:
1. Zielony kącik w przedszkolu.
2. Czekamy na wiosnę.
3. Wiosna, wiosenka.
4. Domowi ulubieńcy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania utworu oraz obserwowania,
– poznanie etapów sadzenia cebuli oraz siania rzeżuchy,
– poznanie ziół wykorzystywanych w kuchni,
– rozumienie, czego roślina potrzebuje do wzrostu,
– grupowanie elementów wg długości,
– kształtowanie umiejętności przeliczania z użyciem liczebników głównych, porównywania liczebności, rozdzielania na dwie części,
– posługiwanie się nazwami palców, rozwijanie sprawności manualnej,
– rozumienie wieloznaczności wyrazu „kotki”,
– rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
– dostrzeganie zjawisk charakterystycznych dla okresu przedwiośnia,
– rozwijanie pamięci i logicznego myślenia,
– doskonalenie koordynacji wzrokowo – ruchowej,
– kształtowanie umiejętności wiązania przyczyny i skutku wg chronologii wydarzeń,
– doskonalenie sprawności ruchowej oraz reakcji na sygnał,
– utrwalanie nazw kolorów podstawowych,
– grupowanie ubrań wg rodzaju, posługiwanie się nazwami ubrań,
– posługiwanie się nazwami pór roku,
– doskonalenie analizy sylabowej,
– poznanie ptaków przylatujących wiosną, rozpoznawanie ich po wyglądzie i odgłosach,
– rozwijanie pomysłowości i wyobraźni,
– rozpoznawanie i nazywanie kształtów figur geometrycznych,
– poznanie pierwszych wiosennych kwiatów i ich nazw,
– poznanie oraz omówienie budowy kwiatu,
– ćwiczenia w klasyfikacji, liczeniu, porównywaniu liczebności oraz wyznaczaniu wyniku dodawania i odejmowania,
– doskonalenie umiejętności różnicowania wielkości,
– poznanie rożnych ras psów i kotów,
– rozumienie zakazu dotykania obcych zwierząt,
– poznanie wyposażenia akwarium,
– poznanie pracy weterynarza,
– zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, reguł zabawy, przygotowanie do życia w grupie społecznej.

Wiersz:
„Oznaki wiosny”
M. Olechowska
1. Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
Łagodny wietrzyk wesolutko wieje.
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
Deszczyk wiosenny zmarzłą ziemię rosi.
2. Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
Wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
A na jej miejsce przyszła piękna wiosna.

Piosenka:
„Wiosna tuż, tuż…”
1. Już ozimina szumieć zaczyna,
Że nie powróci mróz.
Ref. I po tym można
Od razu poznać,
Że wiosna jest tuż, tuż…./x2/
2. Śpiewa skowronek dźwięczny jak dzwonek,
Że gniazdko ma wśród zbóż.
Ref…
3. Krążą nad domem boćki znajome
Goście zza siedmiu mórz.
Ref…
4. Gdy zerwiesz bazie, małe na razie
Zaraz je w wodę włóż.
Ref…


DZIEŃ BIAŁY

„SŁONECZKA” jak zwykle aktywnie uczestnicząc w zaplanowanych działaniach świetnie bawiły się w białe zabawy realizując tzw. zimowe szaleństwa. Na początku odszukiwały w swoim otoczeniu wszystkich przedmiotów w kolorze białym. Wypowiadały się na temat swojego stosunku do bieli, a także rozwiązywały zimowe zagadki.
Zapraszamy do galerii.


„Czas na bal”

Karnawał to czas masek, balonów i serpentyn, przebierania się i przede wszystkim zabawy! Przedszkolaki bardzo lubią się bawić, przebierać, wcielać w role i taką aktywność zapewnił im miniony dzień balu karnawałowego, który odbył się 17 stycznia w naszym przedszkolu. Poza dobrą zabawą dzieci mogły doskonalić swoje umiejętności wokalne i taneczne, co jest doskonałą okazją wyrażania własnych emocji i przeżyć, a także odgrywania ról poprzez wcielanie się w różne postaci.


Luty

Tematyka kompleksowa:
1. Czas na bal!
2. U fryzjera.
3. Zimowe zabawy.
4. Znamy różne sklepy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– przygotowywanie do życia w grupie społecznej,
– wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania,
– doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej, syntezy słuchowej oraz koordynacji wzrokowo – ruchowej,
– rozwijanie pomysłowości i wyobraźni poprzez manipulowanie figurami geometrycznymi,
– wzbogacanie słownika o nowe wyrazy i określenia,
– usprawnianie orientacji czasowo- przestrzennej, kształcenie wyobraźni i poczucia rytmu,
– wdrażanie do posługiwania się nazwami kolorów,
– doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– ćwiczenie mięśni narządów mowy,
– zapamiętywanie i wykonywanie poleceń złożonych,
– wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych,
– rozwijanie umiejętności budowania poprawnej wypowiedzi,
– zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa szczególnie podczas zabaw zimowych i korzystania ze sprzętu zimowego,
– poznanie wyposażenia salonu fryzjerskiego, narzędzi i przyborów potrzebnych do pracy fryzjera,
– rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni,
– rozwijanie słuchu, wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– wdrażanie do uważnego słuchania utworu, wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą,
– poznanie zimowych dyscyplin sportowych i sprzętu sportowego,
– rozwijanie słuchu fonematycznego,
– dostrzeganie różnorodności sklepów i ich specyfiki,
– wzbogacanie słownika o nazwy sklepów, zapoznanie z pracą ekspedientki, poznawanie polskich środków płatniczych,
– przyporządkowywanie do różnych rodzajów sklepów rzeczy, które można w nich kupić,
– rozwijanie umiejętności stemplowania różnymi materiałami,
– porównywanie ciężaru przedmiotów za pomocą wagi, stosowanie określeń: ciężki, lekki, waży tyle samo,
– dostrzeganie różnic między małymi sklepikami a dużymi marketami,
– poznanie zagrożeń związanych z zakupami w marketach.

Piosenka:
„W sklepie”
1. W sklepie z zabawkami
Misie z laleczkami,
Żołnierze i kucyki.
Baw się razem z nami! /x2/
2. W sklepie z warzywami
Dynie z ziemniakami ,
Kalafiory, pomidory.
Baw się razem z nami! /x2/
3. W sklepie z ubraniami
Bluzki z żakietami,
I spodenki, i sukienki
Baw się razem z nami! /x2/

Wiersz:
M. Frączak
1.W kolorowe łańcuchy,
W pyzate balony
Każdy kąt w sali
Jest przyozdobiony.
2. Jeszcze tylko piękne stroje
Wszyscy założymy,
Na balu przebierańców
Dzisiaj się bawimy.
2.Jeszcze tylko piękne stroje
Wszyscy założymy
Na balu przebierańców
Dzisiaj się bawimy.


„Dzień Babci i Dziadka”

Dzień Babci i Dziadka to szczególny dzień w przedszkolu, gdy wspólnie z Nimi możemy uczcić Ich święto. To spotkanie, podczas którego wnuczęta mogą wyrazić swoją wdzięczność za poświęcony czas na spacery, zabawę, opiekę i cierpliwość. To babcia i dziadek są zawsze wtedy, gdy Ich potrzebujemy. 21 stycznia w grupie „Słoneczka” odbyło się uroczyste spotkanie – „Jasełka”, podczas którego zaproszeni goście z zainteresowaniem słuchali małych aktorów . Jasełkowa szopka miała tradycyjną obsadę: była Maryja, Św. Józef, malutkie dzieciątko Jezus, Trzej Królowie, pastuszkowie oraz dzieci, które również przyszły do malutkiego Jezuska. Występy przedszkolaków wywołały wzruszenie na twarzach zaproszonych gości. Dzieci świetnie wcieliły się w swoje role oraz wykazały się znajomością śpiewu wielu pięknych, polskich kolęd. Posumowaniem tej uroczystości były wręczone upominki i wspólny poczęstunek. Serdecznie dziękujemy tym wszystkim Rodzicom, którzy w jakikolwiek sposób przyczynili się do zorganizowania tej uroczystości.


Słoneczka z wizytą w szopce bożonarodzeniowej

Szybko minął czas świąteczny, ale grupa Słoneczek zdążyła jeszcze powspominać święta. Wybraliśmy się do pobliskiej szopki. Zapraszamy do galerii 😉


Styczeń

Tematyka kompleksowa:
1. Zima bywa mroźna.
2. Zimą pomagamy ptakom.
3. Święto Babci i Dziadka.
4. Kucharka.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– wdrażanie do życia w grupie społecznej,
– zwracanie uwagi na przestrzeganie reguł dotyczących bezpieczeństwa,
– rozwijanie wyobraźni, pomysłowości i kreatywności,
– poszerzanie wiedzy na temat zjawisk pogodowych występujących zimą,
– doskonalenie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie wypowiedzi na określony temat,
– poznawanie właściwości lodu,
– poznanie różnych rodzajów materiałów, z których wykonane są ubrania,
– kształcenie poczucia rytmu, kształcenie wyobraźni muzycznej,
– doskonalenie umiejętności używania liczebników głównych i porządkowych, tworzenie zbiorów równolicznych,
– kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobierania w pary, doskonalenie liczenia,
– wrażanie o posługiwania się określeniami: długi, krótki, mniej, więcej,
– udział w prostej inscenizacji z podziałem na role,
– rozpoznawanie i nazywanie: wróbla, gołębia, sikory i wrony,
– rozumienie potrzeby dokarmiania ptaków w zimie,
– doskonalenie syntezy sylabowej,
– doskonalenie sprawności manualnej,
– doskonalenie logicznego myślenia,
– utrwalenie nazw i rozpoznawanie figur geometrycznych,
– rozwijanie umiejętności układania prostych figur z patyczków oraz komponowania obrazka z różnych elementów,
– odwzorowywanie układu elementów z figur geometrycznych,
– uświadomienie ważnej roli dziadków w życiu dzieci, budzenie szacunku do członków rodziny,
– pokonywanie nieśmiałości podczas występów,
– utrwalanie znajomości schematu ciała, próby rysowania postaci człowieka,
– kształtowanie umiejętności klasyfikowania, odróżniania rzeczy męskich od damskich,
– wzbogacanie słownictwa o wyrazy i wyrażenia związane z pracą kucharki,
– rozumienie potrzeby zachowania umiaru w jedzeniu słodyczy i konieczności mycia zębów po ich spożyciu,
– rozumienie zakazu używania przez dzieci urządzeń elektrycznych,
– doskonalenie umiejętności określania cech wielkościowych,
– usprawnianie narządów artykulacyjnych.

Wiersz:
„Zimowa piosenka”
I. Suchorzewska
1. Lubię śnieżek,
Lubię śnieg,
Chociaż w oczy
Prószy.
2. Lubię mrozik,
Lubię mróz,
Chociaż marzną
Uszy.
3. Lubię wicher,
Lubię wiatr,
Chociaż mnie
Przewiewa.
4. Lubię zimę!
Idę w świat
I wesoło
Śpiewam.

Piosenka:
„Taki spacer to jest gratka”
A. Frączek, U. Borkowska
1. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To łopianom się kłaniamy .
Ja do wróbla : witaj, ćwierkam,
Babcia gra z ważkami w berka.
Ref. Taki spacer to jest gratka
I dla babci, i dla dziadka. /bis/
2. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To za ogon się chwytamy.
Ja deszcz łap, cap! W kaptur łapię,
Dziadek psa za uchem drapie.
Ref.: Taki spacer…
3. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To na szczyty się wspinamy.
Ja do tęczy : hop,hop! wołam…
Znowu słońce dookoła!
Ref.: Taki spacer…


WIGILIA W PRZEDSZKOLU

22 grudnia odbyła się w naszym przedszkolu Wigilia. Święta Bożego Narodzenia kryją w sobie niepowtarzalną magię: radość i niecierpliwe oczekiwanie na pierwszą wigilijną gwiazdkę. Także w naszym przedszkolu nastał cudowny dla wszystkich czas – Boże Narodzenie. Wspaniałym momentem było dzielenie się opłatkiem i składanie świątecznych życzeń. Dzieci smakowały barszczyk i inne smakołyki. Takie podniosłe chwile nie tylko utrwalają dzieciom znajomość tradycji i zwyczajów świątecznych, lecz również, co najważniejsze wzmacniają bliskie i serdeczne relacje.


SPOTKANIE Z GÓRNIKIEM

Nasze przedszkole odwiedził górnik, pan Korbut. Gość opowiedział nam o pracy pod ziemią. Dużym zainteresowaniem wśród dzieci cieszył się strój górnika oraz opowieści o maszynach górniczych. W podziękowaniu za przybycie dzieci wręczyły górnikowi prezent. Serdecznie dziękujemy za wizytę i poświęcony czas!


Grudzień

Tematyka kompleksowa:
1. Czekamy na Mikołaja
2. Jestem samodzielny
3. Coraz bliżej święta
4. Już zima

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania kolorów (czerwonego, białego i czarnego) oraz części ubioru Mikołaja;
– wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania, rozwijanie uwagi i pamięci;
– doskonalenie umiejętności wypowiadania się, budowania poprawnej gramatycznie wypowiedzi na określony temat;
– rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmicznego układu elementów;
– rozwijanie umiejętności porządkowania obiektów według wielkości od najmniejszego do największego;
– doskonalenie sprawności manualnej;
– kształtowanie umiejętności modelowania i konstruowania form przestrzennych;
– uwrażliwianie na muzykę, rozwijanie poczucia rytmu oraz spostrzegawczości słuchowej poprzez rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych oraz rozróżnianie linii melodycznej;
– wdrażanie do życia w grupie społecznej;
– rozwijanie odporności emocjonalnej, budowanie pozytywnej samooceny;
– przypomnienie zasad korzystania z naczyń i sztućców oraz kulturalnego zachowania się przy stole;
– rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej;
– doskonalenie umiejętności porównywania wielkości;
– utrwalanie nazw ubrań i kolejności ich wkładania, wdrażanie do samodzielności;
– doskonalenie umiejętności liczenia w dostępnym zakresie;
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego;
– doskonalenie posługiwania się pojęciami: śniadanie, obiad, kolacja;
– wdrażanie do stosowania zwrotów grzecznościowych;
– rozwijanie mięśni narządów mowy, usprawnianie ruchomych narządów artykulacyjnych;
– zapoznanie z tradycją Świąt Bożego Narodzenia, zwyczajem wysyłania kartek świątecznych, śpiewaniem kolęd;
– podawanie nazw ozdób choinkowych, określanie ich wielkości, kształtu i koloru;
– kształtowanie umiejętności dostrzegania następstwa czasu;
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania wśród figur trójkąta, odwzorowywanie układu figur geometrycznych;
– rozwijanie zainteresowania książką oraz dziełami sztuki;
– czerpanie radości ze śpiewania i zabaw przy muzyce;
– rozwijanie umiejętności wiązania zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku, zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu w czasie zimy;
– poszerzanie wiedzy na temat właściwości śniegu;
– poznanie właściwości papieru: grubość, faktura, podatność na darcie;
– poznanie wyglądu wrony, jej zachowania i zwyczajów;
– kształtowanie prawidłowej postawy ciała.

Piosenka:
„Jedzie Mikołaj”
1.Jadą, jadą sanie,
Księżyc złoty świeci.
Hej, jedzie w nich Mikołaj
Do wszyściutkich dzieci. / bis/
2. Biały szron Świętemu
Na wąsikach siada.
Hej, leci za nim z piskiem
Aniołków gromada. /bis/
3.Obudził się niedźwiedź
W zimową pogodę.
„Hej, listu nie pisałem,
Ale lubię miodek”. /bis/
4.Cieszy się Mikołaj,
Widać to po minie.
Hej, zaraz wyląduje
Na jakimś kominie. /bis/

Wiersz:
„Biała gwiazdka”
T. Kubiak
1. Spada z nieba gwiazdka
Śnieżna, prosto z nieba.
Zgasła mi na dłoni…
Gwiazdko biała, przebacz…
2. Jeszcze spadnie wiele
Takich śnieżnych gwiazd
Na zmarznięte drzewa
I na dachy miast.


BAL ANDRZEJKOWY

30 listopada w naszym przedszkolu odbył się Bal Andrzejkowy, na który wszyscy tak długo czekaliśmy! Sala balowa zapełniła się pięknymi księżniczkami, tajemniczymi wróżkami oraz bohaterami znanych i lubianych przez dzieci bajek – aż trudno było wśród nich rozpoznać naszych przedszkolaków! Dziękujemy rodzicom za przygotowanie pięknych przebrań.


Udział w konkursie ekologicznym „Baw się dobrze”

Dzieci z wszystkich grup przedszkolnych wykonały pracę na konkurs ekologiczny organizowany przez serwis internetowy dla dzieci Buliba pod honorowym patronatem Ministerstwa Środowiska RP. Praca przedstawia postać ekologiczną w wersji zimowej, która zachęcać ma do korzystania z uroków zimy oraz uprawiania narciarstwa i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Rodziców prosimy o głosowanie na naszą pracę na stronie internetowej www.buliba.pl/konkursy/wielki-konkurs-ekologiczny-2016. Głosowanie rozpocznie się w dniu 24 listopada 2016 r. o godzinie 12:00 i będzie trwało do godziny 22:00 dnia 28 listopada 2016 r.


Listopad

Tematyka kompleksowa:
1. Deszczowa pogoda
2. Jest coraz chłodniej
3. Zwierzęta przygotowują się do zimy
4. Dbamy o czystość

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– wzbogacenie słownika o wyrazy określające wiatr i deszcz,
– poznanie zasad bezpiecznego zachowania się w czasie burzy,
– rozumienie znaczenia kolorów chmur ( zapowiedź pogody),
– kształtowanie zainteresowania dziełami sztuki orz rozwijanie umiejętności malowania nietypowymi narzędziami,
– rozwijanie pomysłowości i wyobraźni,
– doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5, porównywania liczebności i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
– utrwalanie umiejętności rozróżniania i nazywania kolorów podstawowych i barw pochodnych,
– rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji słuchowo- ruchowej,
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
– wdrażanie do uważnego słuchania, obserwowania i wykonywania poleceń,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
– wdrażanie do ubierania się stosownie do pogody,
– kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności,
– usprawnianie ruchomych narządów artykulacyjnych, rozwijanie wydolności oddechowej,
– rozwijanie umiejętności wycinania i komponowania elementów,
– rozwijanie wrażliwości na świat przyrody, wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie, ich mieszkań itp.,
– wdrażanie do życia w grupie społecznej,
– rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy,
– rozwijanie poczucia rytmu,
– kształtowanie umiejętności modelowania podstawowych kształtów z masy plastycznej,
– rozwijanie wiedzy na temat wagi przestrzegania zasad higieny osobistej, wdrażanie do dbania o swój wygląd,
– utrwalanie nazw przyborów toaletowych,
– doskonalenie spostrzegawczości słuchowej, rozwijanie analizy sylabowej,
– kształtowanie umiejętności grupowania przedmiotów wg przeznaczenia,
– wzbogacanie słownika o określenia: pełno, pusto, dużo, mniej, wysoko, nisko, niżej, najniżej, długi, dłuższy, najdłuższy, krótki, krótszy, najkrótszy, mały, duży, mniejszy, większy itp.

Piosenka:
„Deszcz grajek”
U.Piotrowska
1. Stoję pod parasolem
I słucham, jak gra deszcz
Na trójkącie i bębenku,
I kołatkach też.
Ref. Bo deszcz, uliczny grajek,
Gdzie chce , tam przystaje.
Rzuć mu grosz do kapelusza,
Żeby choć na chwilę usiadł. /x2/
2. Deń, deń, deń pod rynnami,
Bam ,bam-tak bębni w dach,
Puk, puk w okna i parapet,
dumny z siebie, ach!
ref. Bo deszcz, uliczny grajek…

Wiersz:
„W spiżarni”
M.Kownacka
W spiżarni na półkach
Zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
Złoty miód w słoiku.
I cebula w wiankach,
I grzybki suszone,
Są główki kapusty,
Ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie
Tęgi mróz na dworze,
Zapachnie nam lato-
Gdy słoik otworzę.


„Światełko pamięci…”

W piątek 28 października wszystkie grupy z naszego przedszkola wyruszyły na pobliski cmentarz, gdzie zapalając znicze na grobach uczciły pamięć o swoich najbliższych w związku z nadchodzącym Świętem Zmarłych.


Nowe przybory gimnastyczne

Drodzy Rodzice, uprzejmie informujemy, że dzięki Państwa zainteresowaniu gazetką przedszkolną „Bulowiaczek” oraz zdjęciami z życia przedszkola zakupiono do poszczególnych grup niezbędne przybory do ćwiczeń gimnastycznych (woreczki, szarfy oraz kółka ringo), które służyć nam będą przez najbliższe lata. Dziękujemy serdecznie.


Jesienne zabawy w ogrodzie przedszkolnym

Pobyt dzieci na świeżym powietrzu jest nierozłącznym zadaniem wychowawczym placówki przedszkolnej. Słoneczka korzystają z uroków „Polskiej Złotej Jesieni”. Pod okiem opiekunów dzieci zbierają jesienne liście, gromadzą je w kącikach przyrody i układają z nich kompozycje. Takie zadania kształcą i rozwijają twórczość dzieci.


„Światowy Dzień Zwierząt”

Miesiąc październik jest ogłoszony miesiącem dobroci dla zwierząt. Dnia 4 października obchodziliśmy w naszym przedszkolu Światowy Dzień Zwierząt. Dzieci przyniosły do przedszkola swoje ulubione maskotki, książeczki, zdjęcia i albumy ze zwierzętami. „Słoneczka” rozmawiały na temat opieki nad zwierzętami, oglądały książeczki, wysłuchały opowiadania i zagadek o zwierzętach oraz śpiewały znane im piosenki m.in.: „Pieski małe dwa”, „Kotek puszek”, „My jesteśmy kotki dwa”. Na koniec wykonały pracę plastyczną.


Owocowy dzień u „Słoneczek”

Wszyscy dobrze wiedzą, jak bogate w witaminy są owoce. Dlatego warto pomóc dziecku polubić je. Maluchy z grupy „Słoneczka” chętnie włączyły się do zajęć, które miały na celu poznanie różnych owoców oraz wdrażanie do zdrowego odżywiania.
Zapraszamy do galerii 😉


Dzień uśmiechu

Święto to tradycyjnie obchodzone jest początkiem października, a jego symbolem jest po prostu żółta, uśmiechnięta buzia. Słoneczka również włączyły się w obchody Dnia Uśmiechu. Słuchały opowiadania o uśmiechniętych skrzatach, uczestniczyły w wesołych zabawach oraz wykonały prace plastyczną.
Zapraszamy do galerii 😉


Październik

Tematyka kompleksowa:
1. Jesień daje nam owoce
2. Jesień daje nam warzywa
3. Dary jesieni
4. Grzyby

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych;
– poznanie drzew owocowych: jabłoni, gruszy, śliwy;
– wdrażanie do uważnego słuchania, wykonywania poleceń i obserwowania;
– doskonalenie umiejętności przeliczania oraz grupowania wg określonej cechy;
– rozwijanie sprawności manualnej i ruchowej, uwagi i pamięci;
– kształcenie słuchu, poczucia rytmu i umiejętności wokalnych;
– utrwalanie nazw i kolorów warzyw;
– rozwijanie zmysłu dotyku i węchu;
– poznanie znaczenia jedzenia warzyw dla zdrowia;
– poznanie jadalnych części roślin: korzeń, łodyga, liść;
– rozwijanie umiejętności modelowania podstawowych kształtów z masy solnej;
– rozwijanie umiejętności odtwarzania rytmicznych układów wg wzoru;
– wdrażanie do przestrzegania umów, reguł, zasad bezpieczeństwa i zgodnej zabawy;
– poznanie nazw drzew liściastych: dąb, kasztanowiec, jarząb i ich owoców;
– kształtowanie pojęcia liczb: 1, 2, 3, 4, porównywanie liczebności zbiorów, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi;
– utrwalenie wiadomości o darach jesieni;
– ćwiczenia z zakresu profilaktyki logopedycznej;
– poznanie zasad bezpiecznego zachowania w lesie;
– wzbogacanie słownika o nazwy grzybów, rozumienie pojęć: grzyby jadalne, grzyby trujące;
– poznanie budowy grzyba: nóżka, kapelusz;
– doskonalenie umiejętności porządkowania zdarzeń w czasie z użyciem określeń czasowych;
– rozwijanie umiejętności układania elementów od najmniejszego do największego;
– kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobierania w pary, doskonalenie liczenia.

Piosenka:
„Dwa jabłka”
1. Lecą jabłka z drzewa
Prosto do koszyka,
A czerwone duże jabłko
Na trawę umyka.
Hopsa, hopsa, na trawę umyka. / x2/
2. Za czerwonym pędzi
Małe i zielone,
Chociaż chowa się pod listkiem,
Widać mu ogonek.
Ojejejej, widać mu ogonek. /x2/
3. Wieje wietrzyk, wieje,
Kręci jabłuszkami.
Będą teraz tańcowały
W sadzie pod drzewami.
Tralalala, w sadzie pod drzewami. /x2/

Wiersz:
„Skaczące kasztany”
A.Galica
1.Gdy jesienny powiał wietrzyk,
Wtedy z drzewa skoczył pierwszy.
Brązowy kasztanek,
Hopla, hopla, bęc.
W kolczastym ubraniu,
Bęc, bęc, bęc.
2.Za nim skoczył drugi, trzeci .
Patrzcie, czwarty jeszcze leci.
Brązowy kasztanek,
Hopla, hopla, bęc.
W kolczastym ubraniu,
Bęc, bęc, bęc.


„Dzień pomarańczowy”

Dnia 30 września obchodziliśmy w naszym przedszkolu „Dzień pomarańczowy”, zwany też popularnie „Dniem marchewki”. W godzinach popołudniowych dzieci wraz z Rodzicami, Panią Jesienią i wychowawczyniami uczestniczyły w pikniku, który odbywał się w ogrodzie przedszkolnym. Przedszkolaki bawiły się przy muzyce, brały udział w konkursach, pląsach, rozwiązywały zagadki, po czym zapoznały się ze sposobem wykonania soku z marchwi z użyciem sokowirówki zakończonego degustacją. Na koniec naszego spotkania ulepiliśmy marchewkę z masy solnej.


Spotkanie z Policjantem

15 września 2016r. w naszym przedszkolu odbyło się spotkanie z policjantami z Komisariatu Policji w Kętach. Tematem spotkania było utrwalenie z dziećmi zasad ruchu drogowego oraz przypomnienie zagadnień dotyczących bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu i w domu. Funkcjonariusze przypomnieli podstawowe zasady zachowania się podczas przechodzenia przez jezdnię. Następnie wytłumaczyli, jak należy zachować się w kontaktach z obcymi ludźmi, jak dbać o bezpieczeństwo własne i innych oraz do kogo zwracać się  o pomoc w sytuacji zagrożenia. Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały rad i wskazówek zaproszonych gości. Na zakończenie wizyty przedszkolaki wręczyły podziękowania dla zaproszonych gości.


Dzień zielony

„Grasz w zielone – gram! Masz zielone – mam!” Taką oto zabawą rozpoczęliśmy kolejny kolorowy dzień. Tym razem dzieci ubrane były na zielono. Szukaliśmy „zieleni” w naszym otoczeniu, rozmawialiśmy o potrzebie ochrony przyrody i zdrowego odżywiania, a także Słoneczka wykonały prace plastyczną.
Zapraszamy do galerii 😉


Pierwsze dni w przedszkolu 😉

Przebywanie dzieci na świeżym powietrzu wpływa korzystnie na rozwój ich organizmu. Połączone z ruchem pozwala na rozładowanie energii wewnętrznej. Słoneczka odwiedzają przedszkolny plac zabaw, dzieci w trakcie zabawy  uczą się współdziałać w grupie. Słoneczka również pierwsze dni w przedszkolu spędzają na zabawie, zajęciach.
Zapraszamy do galerii 😉


Wrzesień

Tematyka kompleksowa:
1. Moje przedszkole.
2. Jestem przedszkolakiem.
3. Wspólne zabawy.
4. Na ulicy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– uważne słuchanie utworów literackich;
– rozwijanie logicznego myślenia;
– ćwiczenie pamięci i spostrzegawczości;
– utrwalanie nazw kolorów podstawowych;
– wdrażanie do zgodnej, wspólnej zabawy, odkładanie zabawek na wyznaczone miejsce;
– utrwalenie znajomości imion kolegów;
– kształcenie słuchu, poczucia rytmu, tempa, wyobraźni twórczej i odtwórczej;
– kształtowanie reakcji na sygnał dźwiękowy;
– zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w sali i ogrodzie przedszkolnym;
– doskonalenie sprawności manualnej;
– nabywanie odwagi i umiejętności wypowiadania własnych myśli, poprawne budowanie wypowiedzi;
– rozwijanie umiejętności poruszania się w kole;
– rozwijanie sprawności fizycznej;
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej;
– nazywanie przyborów toaletowych;
– wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł;
– wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania;
– utrwalanie nazwy własnego znaczka;
– wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych;
– rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała;
– wzbogacanie słownika dzieci, wdrażanie do wypowiadania się na określony temat;
– kształtowanie umiejętności nazywania i wskazywania różnych części ciała;
– zapoznanie z liczebnikami 1 – 5, kształtowanie pojęcia pary i liczby 2;
– dostrzeganie odwrotności strony lewej i prawej;
– kształtowanie umiejętności tworzenia prostych kompozycji z figur geometrycznych;
– rozwijanie poczucia własnej tożsamości, integrowanie grupy;
– kształtowanie umiejętności określania wielkości: mały, średni i duży;
– wdrażanie po posługiwania się przyimkami: na, pod, w, za;
– zapoznanie z pracą policjanta oraz wyglądem munduru;
– zapoznanie z podstawową zasadą poruszania się po ulicy – pod opieką dorosłych;
– kształtowanie umiejętności rozpoznawania wybranych znaków drogowych;
– wdrażanie do umiejętnego posługiwania się nożyczkami.

Piosenka:
„Bo w przedszkolu”
1. Dzyń, dzyń, dzyń, nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
Ruszać czas, tup, tup!
Ref. Bo w przedszkolu czeka na nas pani,
Już od progu uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi
I o wszystko ją można zapytać. /x2/
2. Do przedszkola spiesz się, spiesz,
Hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – ja bym chciał
Z tobą iść, miau, miau.
Ref. /x2/.

Wiersz:
„Kolorowe klocki”
W. Ścisłowski
Kolorowe klocki Jaś dostał od mamy.
My wszystkie kolory doskonale znamy.
Zielony jak wiosenna trawa.
Brązowy jak poranna kawa.
Niebieski jak kwiaty na łące.
I żółty zupełnie jak słońce.
Z kolorowych klocków Jaś zbudował domy
I z tego wysiłku sam stał się czerwony.


„Witamy w przedszkolu we wrześniu”

Witamy po wakacjach w roku szkolnym 2016/2017 wszystkie dzieci z grupy „Słoneczka”. Wszyscy wspólnie będziemy się razem bawić, uczyć, tworzyć, odkrywać oraz figlować na naszych placach zabaw.

Idź do góry