Grupa „Żabki” – rok szkolny 2016/2017


POKAZY FIZYCZNE

14 czerwca przedszkolaki uczestniczyły w pokazie doświadczeń przygotowanych przez uczniów z gimnazjum w Bulowicach. Przedszkolaki obejrzały doświadczenia z magnesami, „Tańczące rodzynki”, doświadczenia z pianką do golenia i inne. Uczniowie z wielkim zaangażowaniem wyjaśniali dzieciom zjawiska fizyczne. Ten pokaz to dowód, że nauka nie zamyka się jedynie w mądrych księgach, tylko jest ciekawą zabawą. Dziękujemy uczniom oraz p. Ani Jakubowskiej za zaproszenie.


Dzień Mamy i Taty

24 maja 2017 w grupie Żabki odbyła się uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty. Podczas występu mali artyści recytowali wiersze, śpiewali piosenki i tańczyli. Z okazji tego pięknego święta nasze maluszki życzyły swoim mamom i tatom wiele lat zdrowia, szczęścia i sukcesów na swojej drodze. Niewątpliwie życzenia płynące z małych, ale jakże gorących serduszek wywołały radość i wzruszenie na twarzach dumnych rodziców. Na koniec uroczystości dzieci wręczyły rodzicom własnoręcznie robione upominki. Zapraszamy do galerii:


MAJ

Tematyka kompleksowa:
1. Nasze książki.
2. Wiosenna łąka.
3. Mama i tata.
4. Domowi ulubieńcy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
Zachęcanie do domagania się czytania dzieciom książek.
Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy ze zwierzętami.
Poznanie mieszkańców łąki.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Wdrażanie do pamiętania o bliskich z okazji różnych świąt.

Wiersz:
„Motylek”
A. Przemyska
Motylek lekki
Fruwa nad łąką.
W dole są kwiaty,
W górze jest słonko.
Fru, fru, fru!
Wesoło, wesoło mu…

Piosenka:
„Buziaków moc”
Piosenki, wierszyki dla swojej mamy
dziś w przedszkolu dzieci przygotowały.
Cukierki, ciasteczka, laurek wiele
i od nas wszystkich buziaków moc. 
Ref. To wszystko dla was drogie mamy
małe dzieciaki przygotowały.
Bo święto wasze dzisiaj jest
a dla nas dzieci to ważna rzecz.
Bławatki, storczyki wstążką związane,
żeby rozweselić kochaną mamę.
Do tego wszystkiego dodamy jeszcze
słowa miłości: -Kochamy was.
Ref. To wszystko dla was drogie mamy
małe dzieciaki przygotowały.
Bo święto wasze dzisiaj jest
a dla nas dzieci to ważna rzecz.  × 2


Dzień Ziemi

„Drodzy ziemianie czy wy wiecie,
jeśli śmiecić nie przestaniecie,
niedługo sami od śmieci zginiecie”.

Dnia 25 kwietnia przedszkolaki z grupy „Żabki” obchodziły Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji wszystkie dzieci przyszły ubrane na zielono na znak tego, że wszyscy chcemy, aby nasza planeta była czysta i zielona. Dzieci wysłuchały wierszyków na temat Ziemi, jej zanieczyszczeń. Dowiedziały się, jak dbać o naszą planetę. Aktywnie wypowiadały się na forum na temat swoich doświadczeń. Powtarzały hasła ekologiczne. Uczestniczyły aktywnie w zabawach oraz wykonały pracę plastyczną. Zapraszamy do galerii:


WIELKANOCNE WARSZTATY PLASTYCZNE

Święta Wielkanocne są bardzo radosnym czasem, na który z wytęsknieniem oczekują zarówno dzieci, jak i dorośli. Są to święta rodzinne, pełne tradycji i zwyczajów, które chcemy przekazywać młodszym pokoleniom. Z tej właśnie okazji 12 kwietnia w naszym przedszkolu odbyły się Wielkanocne Warsztaty. Na zajęciach przedszkolaki z  przygotowanych różnorodnych materiałów plastycznych wykonały piękne wielkanocne koszyczki z pisankami. Wszyscy wykazali się dużą kreatywnością, pomysłowością oraz inwencją twórczą. Spotkanie było radosne i przeniosło wszystkich w nastrój oczekiwania na utęsknione święta. Zapraszamy do galerii:


W WIEJSKIM GOSPODARSTWIE

W związku z realizowaną tematyką dotyczącą zwierząt i pracy w gospodarstwie rolnym przedszkolaki z grupy Żabki odwiedziły gospodarstwo pana Biczaka, gdzie zobaczyły kozy, kury, króliki oraz świnki wietnamskie. Następnie przedszkolaki udały się do pana Sarka, u którego miały możliwość usiąść za kierownicą traktora oraz obejrzeć różne maszyny rolnicze. Zapraszamy:


KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:
1. Zwierzęta w gospodarstwie.
2. W wiejskim gospodarstwie.
3. W zgodzie z naturą.
4. Legendy polskie.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu, jako warunku zdrowia i odporności.
Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech, nazw zwierząt, prac polowych typowych dla gospodarstwa wiejskiego.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Wiersz:
„Płynie woda”
Małgorzata Barańska
Płynie, płynie w rzece woda.
Kto mi dzisiaj rękę poda?
Kto się ze mną dziś pobawi?
I humorek mi poprawi?
Gdy mnie miło ktoś zawoła,
to zaproszę go do koła.

Piosenka:
„Na podwórku”
sł. Ewa Stadtmüller
muz. Anna Kuszcze
 Na podwórku zamieszanie,
Każdy czeka na śniadanie,
Głodny kot na płot się drapie
a gospodarz smacznie chrapie.
Ref.: Gospodarzu, wstawać pora,
Karmić kury i indora,
Nieść do stajni sianko świeże,
A nie w łóżku sobie leżeć!
II. Pieje kogut kukuryku!
Nie ma ziarna dziś w kurniku!
Krowa muczy, kwiczy prosię:
Ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.
Ref.: Gospodarzu, wstawać pora,…


TEATR ILUZJI

24 marca maluchy z grupy Żabki były na przedstawieniu pana Andreasa z Teatru Iluzji „Forini”. „Czarodziej” wprowadził maluchy w świat iluzji i magii. Wszyscy oglądali program artystyczny z zapartym tchem. Zapraszamy do galerii:


Powitanie Wiosny

Dzień 21.03.2017 w naszym Przedszkolu upłynął pod hasłem „Witaj wiosenko!”. Był to również „Dzień zielony” – wszystkie prawie dzieci przyszły w tym dniu ubrane w zielone stroje. Po śniadaniu dzieci w krótkim programie artystycznym pożegnały zimie i powitały wiosnę. Następnie barwnym korowodem poszły nad rzekę, aby „utopić zimę” i wrócić do przedszkola z „gaikiem” – symbolem wiosny. Dzieci w tym dniu poznały tradycje i zwyczaje związane z powitaniem wiosny. Był to dzień pełen wrażeń, wszyscy dobrze się bawili, dzięki czemu udało się wprowadzić wiosenny nastrój.
Zapraszamy do galerii:


8 marca – Dzień Kobiet w Przedszkolu

Dzień Kobiet, Dzień Kobiet, niech każdy się dowie, że dzisiaj jest święto dziewczynek. Chłopcy z grupy „Żabki” wręczyli wszystkim dziewczynkom kwiatki i cukierki, co sprawiło wiele radości zarówno obdarowywanym, jak i obdarowującym. Wszystkie kobietki (te małe i duże) dziękują chłopcom za piękne życzenia.
Zapraszamy do galerii:


Zakładamy hodowlę roślin w kąciku przyrody

Maluchy postanowiły przyspieszyć wiosnę zakładając zielone hodowle. Mali ogrodnicy z wielkim zapałem zabrali się do pracy – napełniali doniczki oraz pojemniki ziemią oraz samodzielne umieszczali w niej cebulki i nasiona. W kąciku przyrody znalazły się min: cebula, rzeżucha i fasola. Jak przystało na prawdziwych ogrodników, dzieci będą dbały o swoje rośliny systematycznie je podlewając, jak również obserwując ich wzrost, w ten sposób wzbogacając swoją wiedzę przyrodniczą.
Zapraszamy do galerii:


MARZEC

Tematyka kompleksowa:
1. Wiosna tuż, tuż.
2. Wiosenne hodowle.
3. Wiosenne porządki.
4. Święta tuż, tuz…

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
Uświadamianie następstwa dnia i nocy
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego na boisku przedszkolnym
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
Nauka piosenek i pląsów
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom
Kształtowania poczucia więzi rodzinnych poprzez obchodzenie świat religijnych – poznanie zwyczajów wielkanocnych.

Wiersz:
„Wiosna”
D. Wawiłow
Idzie wiosna po świecie,
Piszą o niej w gazecie.
Ma zziębnięte paluszki
I we włosach kwiatuszki.
Biega boso po trawie,
Trzyma ptaki w rękawie.

Piosenka:
„W naszym ogródeczku”
1. W naszym ogródeczku zrobimy porządki,
zrobimy porządki, zrobimy porządki.
2. Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.
3. Potem w miękką ziemię włożymy nasionka,
włożymy nasionka, włożymy nasionka.
4. Będą się wygrzewać na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku, raz, dwa, trzy.
5. Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni
i wszystko odmieni, i wszystko odmieni.
6. W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni, raz, dwa, trzy.


„Dzień Biały”

Chociaż za oknem pogoda mało zimowa, głównie ze względu na brak śniegu, to jednak 27 lutego zrobiło się w naszym przedszkolu biało. Stało się to za sprawą zorganizowanego w Przedszkolu „Białego Dnia”. Dominującą barwą w stroju każdego przedszkolaka była w tym dniu biel. Wszyscy z zaangażowaniem brali udział  w „białych” zabawach – odszukiwali białe akcenty we własnych strojach oraz w najbliższym otoczeniu, wspólnie bawili się i pląsali w takt muzyki o charakterze zimowym.
Zapraszamy do galerii.


Bal karnawałowy

Jest karnawał,
w karnawale wszyscy urządzają bale.
To tradycja bardzo stara,
strojów pięknych, co niemiara.
Niech się bawią duzi, mali,
zgromadzeni na tej sali.

W piątek 17 lutego 2017r. odbył się w naszym przedszkolu bal karnawałowy. Tego dnia dzieci przebrane w barwne i pomysłowe stroje bawiły się wesoło, a skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała je do tańców i wspólnej zabawy. Dziękujemy dzieciom i ich rodzicom za zaangażowanie w przygotowanie pięknych strojów balowych. Kolejny bal karnawałowy już za rok! 
Zapraszamy do galerii:


LUTY

Tematyka kompleksowa:
1. Bajki i bajeczki.
2. Zabawy w karnawale.
3. Dawno, dawno temu.
4. Dzień i noc.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Piosenka:
„Taniec bałwanków”
sł. i muz. Joanna Bernat
„Dwa bałwanki tańczyć chciały,
Wiec za ręce się złapały.
Nie czekały ani chwili
I poleczkę zatańczyły.
Ref. Na prawej nodze, na lewej nodze,
Razem w górę- hopsasa!
Tupu- tupu po podłodze,
Klaszczą raczki- raz i dwa!

WIERSZ:
„W kopalni”
Tadeusz Kubiak
Górnik świdrem węgiel kruszy,
z latarenki światło spływa.
Już wagonik z węglem ruszył,
winda w górę go porywa.
Jutro węgla bryły czarne,
kolejarze w świat powiozą.
A pojutrze – piece nasze,
będą grzały na złość mrozom.


Dzień Babci i Dziadka

25 stycznia 2017 r. mimo, że na zewnątrz biało i mroźnie, to w naszym przedszkolu było ciepło i serdecznie. Wszystko to za sprawą dziadków, którzy przybyli do swoich wnucząt, by wspólnie świętować Dzień Babci i Dziadka. Dzieci podczas przedstawienia zaprezentowały swoje umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne. Jednak to nie był koniec niespodzianek. Każda babcia i dziadek otrzymali, przygotowane przez maluszki laurki. Na zakończenie  rodzice przygotowali poczęstunek dla wszystkich. Spotkanie przebiegło w miłej, serdecznej atmosferze.
Zapraszamy do galerii.


STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:
1. Przez okrągły rok.
2. Biało dookoła.
3. Babcia i dziadek.
4. Lubimy zimę.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Uświadamianie następstwa pór roku.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy; kontynuowania rytmów dwuelementowych.
Rozwijanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

WIERSZ:
„Kiedy babcia była mała”
Suchorzewska Irena
 Dziś zamiast bajki o krasnoludkach 
 Opowiem jaka była babcia 
 Kiedy była malutka.
 Miała krótką sukienkę w czerwone kropki,
 Nosiła pończoszki a nie rajstopki.
 Po drzewach łaziła tak jak ty umiesz, 
 Bawiła się w klasy a nie w gumę.
 Skakała przez skakankę 
 Sto razy, 200, 300.
 Pływała tak jak ryba 
 bo woda wtedy była czysta.
 Jeździła na rowerze co się nazywał „damka”
 a w zimie szalała na sankach.
 Ale przede wszystkim jak babcia była mała
 to się bez przerwy śmiała. 
 I jeszcze daję wam słowo
 miała buzię gładką i różową.

PIOSENKA:
Fajni dziadkowie
sł. Ewa Stadtmüller
muz. Urszula Borkowska
Pierogi już na stole
to rzecz bardzo miła.
Kto je nam ulepił?
Babcia ulepiła!
Ref. Z babcią oraz dziadziem
jest nam znakomicie,
bo oni wnuczęta
kochają nad życie.
Miło jest po parku
jeździć na rowerze.
Kto nas tam zabiera?
Dziadziuś nas zabierze!
Ref. Z babcią …
Bajka na dobranoc
musi być i kwita.
Kto przeczyta bajkę?
Babcia nam przeczyta!
Ref. Z babcią …
Każdy lubi w piłkę
zagrać lub w balonik.
Kto goni za piłką?
Dziadziuś z nami goni.
Ref. Z babcia …


WIGILIA W PRZEDSZKOLU

Czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia w naszej grupie zakończyła uroczysta wigilia, która odbyła się 22 grudnia. Dzieci w tym dniu wspólnie kolędowały, dzieliły się opłatkiem, składały sobie życzenia oraz zjadły wspólny wigilijny obiad. Zapraszamy do galerii.


PIECZENIE ŚWIĄTECZNYCH PIERNIKÓW

W drugim tygodniu grudnia dzieci z grupy „Żabki” zgodnie z przedświąteczną tradycją upiekły pyszne świąteczne pierniczki. Z pomocą pań praca z przygotowaniem wypieków szła sprawnie i bez trudu. Przedszkolaki mieszały składniki, wygniatały i wałkowały ciasto według przygotowanych wcześniej przepisów. Wszystkim podobało się wykrawanie świątecznych gwiazdek, przy pomocy foremek. Następnie słodkie ciasteczka piekły się w przedszkolnej kuchni. Po przedszkolu zaczął unosić się wspaniały zapach pieczonych pierniczków, który wprawił wszystkich w świąteczny nastrój. Gdy pierniczki były już gotowe, dzieci chętnie zabrały się do degustacji swoich wypieków. Zabawa była doskonała, a z pozostałych pierniczków przedszkolaki ułożyły choinki, które zabrały do domu wraz ze świątecznymi życzeniami. Zapraszamy do galerii.


WYJAZD DO FIGLOPARKU

8 grudnia przedszkolaki z grupy ”Żabki” wybrały się na wspaniałą zabawę do SALI ZABAW PRZYGODA w Bujakowie. To był wspaniały dzień. Zapraszamy do galerii zdjęć:


SPOTKANIE Z MIKOŁAJEM

„Pozdrawiamy Ciebie Święty Mikołaju,
pozdrawiamy Ciebie Święty Mikołaju
dziś prezentów dużo masz
i za chwilę nam je dasz,
bo Ty dobre serce masz Mikołaju!”

Tymi oto słowami piosenki przedszkolaki z grupy „Żabki” przywitały długo oczekiwanego gościa. Każdy Maluch czekał z zapartym tchem na osobiste spotkanie z Mikołajem. Święty Mikołaj obdarował wszystkie dzieci prezentami oraz życzył im wszystkiego co najlepsze i obiecał, że powróci tu za rok. Zapraszamy do galerii.


Grudzień

Tematyka kompleksowa:
1. Spotkanie z listonoszem.
2. Goście za oknem.
3. Choinkowe ozdoby.
4. Przy wigilijnym stole.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.
Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

WIERSZ:
Piękne kartki, ciepłe słówka.
Bożena Pierga
Kiedy się zbliżają święta,
o znajomych swych pamiętaj.
Wyślij kilka widokówek,
a w nich szereg ciepłych słówek.
Przyjaciołom z miasta Łodzi
życzyć zdrowia nie zaszkodzi,
a kumplowi spod Sopotu –
aby pozbył się kłopotów.
Gdy okazja się nadarzy, życz każdemu, o czym marzy!

PIOSENKA:
„Świąteczna gwiazdeczka”
Świąteczna gwiazdeczka
Na niebie błyszczała
I do wszystkich dzieci
Oczkiem mrugała.
Świąteczna gwiazdeczka
Na błękitnym niebie
Rączkami machała
Tylko dla ciebie.


„Bal Andrzejkowy”

”Andrzejki” stały się w naszym przedszkolu pretekstem do wspaniałego balu. Przedszkolaki z pomocą swoich rodziców przygotowały cudowne i pomysłowe stroje inspirowane głównie ich ulubionymi, bajkowymi postaciami. Tego dnia przedszkolaki bawiły się wspólnie przy muzyce oraz brały udział w konkursach. Wesoła zabawa w gronie kolegów sprawiła, iż w przedszkolu zagościł radosny i wyjątkowy nastrój. Zapraszamy do galerii.


„Jadą, jadą misie…”

W dniu 25.11.2016r. przedszkolaki z grupy „Żabki” uczestniczyły w obchodach Światowego Dnia Pluszowego Misia. Mimo coraz nowocześniejszych i coraz atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Tego dnia każde dziecko przyszło do przedszkola ze swoim małym lub dużym przyjacielem –  Misiem.  Przybyły misie małe, średnie i bardzo duże, białe, brązowe, zielone itd. A każdy był piękny i wyjątkowy. Przedszkolaki opowiadały o swoich pluszowych przyjaciołach, tańczyły z nimi, śpiewały piosenki, słuchały opowieści o innych misiach, wyklejały misia, rozmawiały o słynnych niedźwiadkach znanych z bajek, a przede wszystkim tuliły swoje maskotki.  Ten dzień w przedszkolu pełen był uśmiechu oraz wspólnej zabawy, jednak najwięcej radości sprawił dzieciom sam fakt zaprezentowania swojego misia kolegom i możliwość zabawy z pluszakiem. Zapraszamy do galerii.


Pasowanie na Przedszkolaka w grupie „Żabki”

„My jesteśmy przedszkolaki
Maluszki kochane.
Zapraszamy wszystkich
Dziś na pasowanie.”

Jak co roku w naszym przedszkolu 10 listopada odbyło się uroczyste „Pasowanie na Przedszkolaka”. Uroczystość odbyła się w obecności zaproszonych gości oraz rodziców. Był to szczególny dzień dla dzieci, które po raz pierwszy we wrześniu przekroczyły próg przedszkola, był to również ich pierwszy publiczny występ przed licznie zgromadzoną publicznością. „Żabki” zaprezentowały się w krótkim programie artystycznym, złożyły przysięgę, po czym zostały pasowane „czarodziejskim piórem” przez Panią Dyrektor na przedszkolaków, otrzymując pamiątkowe dyplomy. Dziękujemy serdecznie Rodzicom za liczne przybycie i wszelką pomoc w przygotowaniu Dzieci do tej uroczystości. Zapraszamy do galerii.


Udział w konkursie ekologicznym „Baw się dobrze”

Dzieci z wszystkich grup przedszkolnych wykonały pracę na konkurs ekologiczny organizowany przez serwis internetowy dla dzieci Buliba pod honorowym patronatem Ministerstwa Środowiska RP. Praca przedstawia postać ekologiczną w wersji zimowej, która zachęcać ma do korzystania z uroków zimy oraz uprawiania narciarstwa i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Rodziców prosimy o głosowanie na naszą pracę na stronie internetowej www.buliba.pl/konkursy/wielki-konkurs-ekologiczny-2016. Głosowanie rozpocznie się w dniu 24 listopada 2016 r. o godzinie 12:00 i będzie trwało do godziny 22:00 dnia 28 listopada 2016 r.


LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:
1. Moja rodzina.
2. Pada i pada .
3. jesienne malowanie.
4. Ubrania na zimne dni.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.
Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni; posługiwania się pojęciami dotyczącymi długości, wielkości.
Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej – zabawy z sylabami.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

WIERSZ:
Dorota Gellner
„Deszczowe podróże”
Wszystkie kalosze,
te małe i duże,
wszystkie kalosze
kochają podróże.
Przechadzki po błocie,
spacerki wycieczki,
gdy z nieba spadają
deszczowe piłeczki.
Gdy mokre są dachy
i w rynnie coś dzwoni,
a każda kropelka,
jak srebrny pomponik,
to wszystkie kalosze,
te małe i duże,
ruszają przed siebie
w deszczowe podróże.

PIOSENKA:
Sł. Dorota Gellner, muz. Laura Osyczka
„Wiatr i chmurki”
Tam za lasem,
tam za górką
wiatr dokuczał
małym chmurkom,
aż się chmurki
rozpłakały
i deszcz padał
przez dzień cały


„Przygody Okruszki”

Taki tytuł miała bajka, którą przedszkolaki z grupy „ŻABKI” obejrzały w środę 26 października. Dzieci z zapartym tchem śledziły losy dzielnej Okruszki w jej podróży przez Krainę Bajek. Przedstawienie bardzo się podobało, wyrazem tego były gromkie brawa przedszkolaków po jego zakończeniu.
Zapraszamy do galerii.


Jesienne czytanie

W ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” odwiedziła nas mama Patryka – pani Beata Okołot. Przeczytała książeczkę pt. „ Wóz strażacki Jacka”. Dzieci z uwagą słuchały opowiadania oraz odpowiadały na zadawane pytania.
Zapraszamy do galerii.


„Nowe przybory gimnastyczne”

Drodzy Rodzice, uprzejmie informujemy, że dzięki Państwa zainteresowaniu gazetką przedszkolną „Bulowiaczek” oraz zdjęciami z życia przedszkola zakupiono do poszczególnych grup niezbędne przybory do ćwiczeń gimnastycznych (woreczki, szarfy oraz kółka ringo), które służyć nam będą przez najbliższe lata. Dziękujemy serdecznie.


Dzień Uśmiechu

10 października obchodziliśmy „Dzień Uśmiechu”. Hasło UŚMIECHNIJ SIĘ! Towarzyszyło nam przez cały dzień wspólnych zabaw, podczas których dzieci uczyły się rozpoznawać i określać stany emocjonalne. Wszyscy w ten dzień starali się utrzymać radosny i pogodny nastój.
Zapraszamy do galerii.


Dzień Kundelka

„Mój dziadek dał mi psa, pies cztery łapy ma…”. Ta piosenką Natalii Kukulskiej rozpoczęliśmy we wtorek (4.10.2016) Dzień Kundelka. Dzieci przyniosły ze sobą psy – pluszaki, które posłużyły do zorganizowanych zabaw tematycznych oraz muzyczno – ruchowych. Przedszkolaki wykonały również prace plastyczne przedstawiające swoich Milusińskich.
Zapraszamy do galerii.


PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:
1. Warzywa.
2. Jesienią w parku – zwierzęta w parku .
3. Las jesienią – zwierzęta w lesie.
4. Przygotowania do zimy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.
Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych i nazywanie kola.
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Nauka piosenek i pląsów.
Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno – rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

WIERSZ
Iwona Róża Salach
„W lesie”
Pojedziemy do lasu
na miłą wycieczkę,
może zobaczymy
sarnę albo wiewióreczkę?
Będziemy ostrożnie
mrowisko oglądać,
tak by pracownicom
krzywdy nie wyrządzać.
A może zajączek
na drogę wyskoczy?
Siądziemy cichutko,
żeby go nie spłoszyć.
Obejrzymy w lesie
te cuda i dziwy,
do przedszkola wrócimy
ogromnie szczęśliwy.

PIOSENKA
Sł. i mel. popularne
Buraczek, buraczek,
miał czerwony fraczek,
z cebulą tańcował,
nóżek nie żałował
Cebulka, cebulka,
okrągła jak kulka;
buraczka szukała,
bo potańczyć chciała.


Dzień Drzewa

Dnia 12.09.2016 w naszym Przedszkolu świętowaliśmy „Dzień Drzewa”. Głównym celem podjęcia tej  tematyki było:
– wyrabianie u dzieci emocjonalnego stosunku do środowiska przyrodniczego,
– rozwijanie postaw proekologicznych,
– zapoznanie z tematyką dotyczącą ochrony drzew,
– ukazanie zalet drzewa dla człowieka i przyrody.
Grupa „Żabki” czynnie włączyła się w obchody tego dnia. Dzieci poznały budowę drzewa, jego znaczenie dla człowieka, zwierząt i przyrody. Poznały także kilka gatunków drzew iglastych, liściastych i ich owoce. Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną pt. „Moje Drzewko”. Uroczysty nastrój imprezy podkreślały zielone stroje dzieci oraz dekoracja sali.
Zapraszamy do galerii.


Pierwsze dni w przedszkolu

„Żabki” to dzielne i wspaniałe Przedszkolaki. Pierwsze dni w przedszkolu spędziły na zabawie, poznając koleżanki, kolegów i otoczenie. Chętnie spędzały czas w ogrodzie przedszkolnym korzystając z urządzeń na placu zabaw, ruchu na świeżym powietrzu, jak również na wspólnych zabawach w swojej sali. Zapraszam do galerii.


WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:
1. W przedszkolu.
2. Droga do przedszkola.
3. Oto ja.
4. Owoce.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
Poznanie topografii przedszkola.
Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.
Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
Wdrażanie do zgodnej zabawy w małych grupach, dzielenie się zabawkami, przestrzenią do zabawy; równe traktowanie wszystkich kolegów.
Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja.
Opanowanie umiejętności prawidłowego mycia rąk i zębów.
Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
Kształtowanie umiejętności nazywania owoców krajowych i zagranicznych.
Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.
Kształtowanie umiejętności rozróżniania podstawowych figur geometrycznych.
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
Układanie krótkich zdań na podany temat.
Kształtowanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
Nauka piosenek i pląsów.

WIERSZ:
Iwona Róża Salach
„Trzylatku”
Mój mały trzylatku,
usiądź z nami w kole,
pani ci pokaże
twoje przedszkole.
W szatni schowaj buciki,
a zabawki w sali.
W umywalni powieś ręcznik,
zuch jesteś choć mały.

PIOSENKA:
Sł. Zbigniew Dimtroca
muz. Jędrzej Rochecki
Jestem Tup – wesoły zając,
Wszystkie dzieci mnie kochają.
Chętnie chodzę do przedszkola,
Tak jak Lizka, Szczypior , Ola.
A w przedszkolu jest ciekawie,
Cały czas się z dziećmi bawię,
Tańczę śpiewam, klaszcze w ręce,
Co dzień umiem coraz więcej.
Mama chwali mnie codzienne,
Mówi, że jest dumna ze mnie,
Tata chwali mnie tak samo,
Bo się zawsze zgadza z mamą.


Witajcie Kochane Przedszkolaki!

W nadchodzącym roku szkolny 2016/2017
życzę Wam niezapomnianych wrażeń
i cudownych chwil w przedszkolu!

wychowawca Grupy „Żabki”
mgr Katarzyna Kubień – Sikora

Idź do góry