Grupa „Słoneczka” – rok szkolny 2017/2018

Wychowawcy: M. Migas, D. Kocur


Zakończenie roku szkolnego

… „POLSKA GOLA’’ … – DZIEŃ KIBICA

Dziś 14 czerwca w przedszkolu odbyła się mała „olimpiada przedszkolna”, podczas której dzieci ćwiczyły dużą oraz mała motorykę. W czasie konkurencji nie chodziło o wygranie, ale o to, aby zachęcić dzieci do sprawdzenia się w poszczególnych aktywnościach.


Wizyta Pani Doktor

Realizując tematykę związaną ze zdrowiem, zaprosiliśmy do naszego przedszkola ważnego gościa – panią doktor. Celem wizyty było zachęcenie dzieci do dbania o swoje zdrowie i prowadzenie zdrowego stylu życia. Pani doktor pokazała dzieciom, co to jest piramida zdrowego żywienia, z jej pomocą miały okazję stworzyć naszą piramidę zdrowia. Dzieci zapoznały się z podstawowym sprzętem medycznym niezbędnym do badania. A sama pani doktor pokazała, jak wygląda badanie dzieci stetoskopem. Dziękujemy serdecznie pani doktor za jej rzetelne przygotowanie do zajęć i za tak przystępnie przedstawioną przedszkolakom wiedzę.


… „WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ” …

W poniedziałek 4.06.2018r. w naszym przedszkolu świętowaliśmy Dzień Dziecka. To chyba najbardziej ulubiony dzień najmłodszych. Szczególnie w tym dniu wszystkie dzieci maja być uśmiechnięte, radosne i szczęśliwe. Jedną z atrakcji tego dnia był kolorowy tor przeszkód, który został sfinansowany z programu „Razem z GRUPĄ”.


Czyste powietrze wokół nas 

W naszym przedszkolu prowadzony jest Program Edukacji Antynikotynowej pt. „Czyste powietrze wokół nas”. Celem tego programu jest edukacja prozdrowotna dzieci w zakresie nabywania wiedzy na temat szkodliwości palenia. Zajęcia edukacyjne dla dzieci oraz rodziców prowadzą wychowawcy grup przedszkolnych, wykorzystując materiały edukacyjne przygotowane przez Państwową Inspekcję Sanitarną. Logo programu to zielony „Dinuś”, który przeprowadza dzieci przez kolejne etapy programu. 


Nasza pierwsza poważna wyprawa – Chata Chlebowa

22 maja wczesnym rankiem nasze przedszkolaki wybrały się na swoją pierwsza poważną wycieczkę do Chaty Chlebowej w Górkach Małych. Jej celem było poznanie zwyczajów i życia w gospodarstwie za czasów naszych dziadków. Na  miejscu zostaliśmy przywitani w  tradycyjny śląski sposób. Na początku wprowadzono nas do starej izby,  która została zaaranżowana na mieszkanie, w którym mieszkali na codzień nasi dziadowie. Znajdowały się w niej różne narzędzia codziennego użytku: maselniczki, piec do wypiekania chleba, wanna, maszyny dawniej wykorzystywane przy uprawie i obróbce ziarna. Gospodyni  omówiła proces powstawania masła, twarogu, sprzęty wykorzystywane do tego oraz sposób pozyskiwania miodu, sprzęt pasieczny i ciekawostki z życia pszczół. Dowiedzieliśmy się, jak przebiega wędrówka ziarenka zboża, aby znalazło się ono w postaci chleba na naszym stole i co trzeba zrobić, aby do tego chleba mieć masło, biały ser i miód. Po próbach młócenia cepami, mielenia zboża na żarnach i osiewaniu mąki zasłużymy na możliwość wypieku i degustacji własnoręcznie uformowanych podpłomyków. Dodatkowo oddzielaliśmy śmietanę od mleka, ubijaliśmy masło i wyprodukowaliśmy twaróg. Po tylu wrażeniach pożegnaliśmy się i wróciliśmy autokarem do przedszkola. 


…”KAŻDY CHŁOPIEC, NAWET MAŁY GDY JEST ZRĘCZNY, DZIELNY,  ŚMIAŁY I JEST DOBRYM PRZEDSZKOLAKIEM MOŻE KIEDYŚ BYĆ STRAŻAKIEM”…

W poniedziałek 21.05.2018r. przedszkolaki z radością powitały wyjątkowych gości – STRAŻAKÓW Z JEDNOSTKI OSP BULOWICE. W trakcie spotkania panowała atmosfera przepełniona emocjami, dzieci chętnie zabierały głos. Z bliska mogły podziwiać wyposażenie, jakim dysponują strażacy podczas swojej ciężkiej i odpowiedzialnej pracy. W trakcie rozmowy została zaprezentowana torba PSP R1 oraz sprzęt hydrauliki siłowej. Dziękujemy strażakom za interesujące spotkanie.


Przedstawienie „Krowa Kłamczucha”

W tym tygodniu mieliśmy okazję gościć teatrzyk kukiełkowy z przedstawieniem „Krowa Kłamczucha”. Naszymi aktorami były przepiękne, kolorowe kukiełki, które w humorystyczny sposób pokazały naszym przedszkolakom, że jednak nie warto kłamać. Po zakończeniu występu dzieci nagrodziły aktorów głośnymi brawami.


… KURCZĄTKA, KURCZĄTKA W STODOLE BYŁY …

W czwartek, 10.05.2018r. przedszkolaki wybrały się na wycieczkę do gospodarstwa. Dzieci miały okazję zobaczyć zwierzęta hodowlane: kury, kaczki, indyki, kozy, owieczki oraz ich młode. Pogoda świetnie nam dopisała, spacer był wyśmienity. Do przedszkola wróciliśmy bardzo zadowoleni. Serdecznie dziękujemy p. Krzysiowi za poświęcony czas.


Maj

Tematyka kompleksowa:
1. Wiosna dookoła nas.
2. Zwierzęta z wiejskiego podwórka
3. Znamy różne pojazdy
4. Święto Mamy i Taty

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– nazywanie zwierząt wiejskich i ich dzieci: koń, krowa, koza, świnia, gęś, kura, kogut, kaczka, baran,
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, rozpoznawanie głosów zwierząt,
– rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi poprawnie gramatycznej,
– wzbogacanie słownika mowy przez tworzenie zdrobnień,
– używanie określeń czasowych: na początku, potem, na końcu,
– ćwiczenie mięśni narządów mowy, usprawnianie szczęki dolnej,
– doskonalenie sprawności manualnej,
– rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
– wdrażanie do uważnego słuchania i obserwowania,
– doskonalenie umiejętności przeliczania elementów i wyznaczania sumy,
– poznanie cyklu produkcyjnego mleka i produktów, które z nich powstają,
– rozumienie znaczenia spożywania nabiału dla zdrowia,
– zapoznanie z różnymi gatunkami zwierząt i owadów zamieszkującymi środowisko łąki,
– uświadamianie pożytecznej roli pszczół i biedronek w przyrodzie,
– dostrzeganie zmian zachodzących w wyglądzie drzew w różnych porach roku,
– ćwiczenia w liczeniu i tworzeniu zbiorów o żądanej liczbie elementów,
– rozbudzanie zainteresowania książką jako źródłem wiedzy,
– kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności,
– kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji w formie plastycznej,
– doskonalenie umiejętności grupowania elementów według określonej cechy,
– poznawanie zasad bezpiecznego poruszania się na rowerze, zaznajamianie ze znakami drogowymi ważnymi dla rowerzysty,
– zapoznanie z różnymi rodzajami środków transportu wodnego i lądowego, nazywanie ich,
– zapoznanie z pracą maszynisty i jego środowiskiem pracy,
– wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w trakcie jazdy samochodem,
– rozwijanie umiejętności poruszania się w danym tempie,
– odnajdywanie swojego miejsca w rodzinie, rozumienie, że rodzina jest dużą wartością,
– budzenie poszanowania i przywiązania do rodziny,
– wyrabianie umiejętności określania swoich członków rodziny: imion, pokrewieństwa, wykonywanych przez nich zawodów,
– wyrabianie chęci uczestnictwa w codziennych obowiązkach domowych,
– posługiwanie się nazwami figur geometrycznych i kolorów, rozumienie określenia taki sam wzór.

Piosenka:
„Rowerowa majówka”
1. Mam rowerek trzykołowy
Na wycieczkę już gotowy.
Mijam skwery i rabaty.
Za mną pędzi rower taty.
Ref. Na majówkę na rowerach
Dziś rodzina się wybiera.
Koło kręci się za kołem,
Bo majówki są wesołe. /x2/
2. Mama jedzie na składaku.
Uczy nas drogowych znaków
I pilnuje mnie i taty,
Bo nieładnie być piratem.
Ref. /x2/

Wiersz: 
I.Salach
 „Łąka”
1. Łąka tylu ma mieszkańców,
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek – O! Różowy!
2. Z kopca wyszedł krecik mały.
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła boża krówka.
3. Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci ,
Więc zatańczmy z nimi chwilę.


„DBAMY O ZDROWIE” – WYCIECZKA DO APTEKI

W środę 18. 04. 2018r. wybraliśmy się na wycieczkę do apteki. Celem wycieczki było bliższe poznanie wyglądu i wyposażenia apteki oraz poznanie pracy aptekarza. Po dotarciu na miejsce przywitała nas Pani farmaceutka, która opowiedziała o swojej pracy, o lekach które znajdują się w aptece. Pokazała nam również, jak się wykonuje lekarstwa na zamówienie. Podczas miłej pogadanki Pani farmaceutka przypomniała wszystkim dzieciom, że pod żadnym pozorem nie mogą bawić się lekarstwami oraz że lekarstwa możemy brać tylko pod czujnym okiem osoby dorosłej. Dziękujemy Pani za poświęconą nam uwagę i ciekawe przedstawienie tematu.


Dzień Czekolady

12 kwietnia w naszym przedszkolu obchodziliśmy Światowy Dzień Czekolady. Ten smakowity dzień rozpoczęliśmy od oglądania prezentacji, dzięki której dowiedzieliśmy się jak powstaje czekolada. Jak widać na zdjęciach, czekolada nie zawsze szkodzi naszym zębom. Dzięki niej możemy robić ćwiczenia logopedyczne i kształcić swoje narządy mowy. Na koniec sami zrobiliśmy wielki czekoladowy tort.  


… GWAŁTU RETY DOM SIĘ PALI, JUŻ STRAŻACY PRZYJECHALI …

W dniu 11. 04. 2018r. „Słoneczka” pojechały z wizyta do strażaków z Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr1 w Bielsku – Białej. Wycieczka ta rozbudziła ogromne zainteresowanie dzieci. W trakcie spotkania strażacy zaznajomili młodych przedszkolaków z ciekawostkami związanymi z ich praca zawodową. Dzieci miały okazję zobaczyć z bliska samochody strażackie. Zaprezentowano nam sprzęt pożarniczy i ratownictwa drogowego. Uświadomiono dzieciom, iż strażacy nie tylko gaszą pożary, ale są tez wzywani do wypadków drogowych oraz udzielania pomocy zwierzętom. Utrwalone tez zostały numery alarmowe 998 i 112, które każde dziecko znać powinno. Koniec spotkania uwieńczyliśmy pamiątkowy zdjęciem. Dziękujemy strażakom za miłe spotkanie.


Kwiecień

Tematyka kompleksowa:
1. Domowi ulubieńcy
2. Dbamy o zdrowie
3. W ogródku
4. Polska – moja ojczyzna

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– wyrabianie poczucia obowiązkowości z faktu posiadania zwierzęcia,
– poznawanie różnych gatunków zwierząt i ich środowisk życia,
– kształtowanie umiejętności budowania poprawnej gramatycznie wypowiedzi,
– ćwiczenia wszystkich ruchomych narządów mowy, poprawna realizacja dźwięków sz, ż, f,
– wyrabianie umiejętności grupowania według rodzaju,
– doskonalenie liczenia, porównywanie liczebności: mniej, więcej, o ile więcej, o ile mniej,
– doskonalenie analizy i syntezy sylabowej,
– wdrażanie do kulturalnego zachowania przy stole,
– kształcenie poczucia rytmu i słuchu fonematycznego,
– doskonalenie umiejętności liczenia, porównywania liczebności,
– kształtowanie właściwych postaw i zachowań w czasie wizyty u lekarza,
– zapoznanie z specyfiką pracy lekarza, wyposażeniem gabinetu,
– zapoznanie z nazwami lekarzy specjalistów: okulista, stomatolog, ortopeda, pediatra,
– wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich,
– wyrabianie umiejętności wchodzenia w rolę: pacjenta, lekarza;
– wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespołach,
– rozumienie konieczności dbania o zęby,
– rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do poprawnego trzymania kredki,
– poszerzanie wiedzy przyrodniczej, poznanie różnego rodzaju nasion i roślin,
– poszerzenie słownika mowy o nazwy nowych wiosennych kwiatów: żonkil, stokrotka, bratek, hiacynt,
– kształtowanie zainteresowania dziełami sztuki i rozwijanie umiejętności tworzenia różnorodnych form plastycznych,
– kształcenie umiejętności podawania nazwy własnej ulicy, miejscowości,
– poznanie nazwy własnego kraju – Polska, flagi, symbolu godła,
– kształtowanie tożsamości narodowej, budzenie przywiązania do kraju,
– zapoznanie z sztuką ludową,
– poznawanie budynków: dom jednorodzinny, blok czteropiętrowy, wieżowiec.

Wiersz:
„Kwiatki – bratki” 
D. Gellner
Jestem sobie ogrodniczka,
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Kwiatki- bratki i stokrotki,
Dla Malwinki, dla Dorotki,
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.

Piosenka:
„Dwa kocury”
J. Biernat
1. Były sobie dwa kocury.
Jeden szary, drugi bury.
Ostre zęby i pazury
miały obydwa.
Aaa…! Aaa…! Cicho sza!
2. Śpią kocury na kanapie.
Jeden sapie, drugi chrapie.
Ale gdy się zbudzą, uciekaj, a kysz!
Bo jak skoczą w lewo, w prawo,
każdy złapie sobie mysz!


Zawitała do nas Wiosna

Pomimo brzydkiej pogody, do przedszkolaków z naszej grupy dotarł list od Pani Wiosny. Nasza Wiosna przygotowała dla nas dużo ciekawych zagadek, ich rozwiązaniem była wiadomość, w której pisze, że za niedługo nas odwiedzi. Jak widać nasze przedszkolaki szybko dały sobie radę z zadaniem, a przy tym dobrze się bawiły. 


WARSZTATY ŚWIĄTECZNE

21 marca odbyły się warsztaty plastyczne dla rodziców i dzieci pt. „Palmy wielkanocne”. Powstały przepiękne prace wykonane samodzielnie przez dzieci, przez rodziców lub wspólnymi siłami. Celem warsztatów było zatrzymanie pędzącego rodzica, pochylenie się nad swoim dzieckiem, a także wspólna zabawa. Dla przedszkolaka nie liczy się krzywo zrobiony kwiatek, lecz mama lub tata siedzący obok tylko dla nich. Był to naprawdę mile spędzony czas, podczas którego dzieci i rodzice wspólnie pracowali, jednocześnie świetnie się bawiąc. Serdecznie dziękujemy wszystkim za przybycie i wspólną zabawę.


Dzień Kobiet

W Dniu Kobiet również nasi chłopcy postarali się, aby dziewczynki poczuły się  w tym dniu wyjątkowo. Z tej okazji chłopcy zaśpiewali swoim koleżankom tradycyjne „Sto lat!”, złożyli życzenia i wręczyli dziewczynkom kwiatki.  


Dzień Przyjaciela

„Chcę być Twoim przyjacielem. Na zawsze, bez żadnych przerw. Kiedy wzgórza staną się płaskie, a rzeki wyschną, kiedy błyskawice pojawią się zimą, kiedy śnieg spadnie latem, kiedy niebo zmiesza się z ziemią – nawet wtedy nic nas nie rozdzieli.” Aby przybliżyć  dzieciom, wartość przyjaźni w życiu człowieka  przeprowadzono zajęcia  na temat „Jaki powinien być prawdziwy przyjaciel?”. Okazało się, że dzieci dużo wiedzą na temat przyjaźni i rozumieją jej znaczenie w życiu.  Wiemy również, że bardzo często przyjaźnie zawierane w  przedszkolu trwają latami, są trwałe i wartościowe.


Marzec

Tematyka kompleksowa:

1. Znamy różne sklepy (cd).
2. Zielony kącik w przedszkolu.
3. Czekamy na wiosnę.
4. Wiosna, wiosenka.
5. Nadchodzi Wielkanoc

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– rozwijanie słownika mowy poprzez dobór wyrazów przeciwstawnych,
– doskonalenie analizy sylabowej,
– doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
– rozwijanie umiejętności obserwacji,
– rozwijanie wrażliwości słuchowej i poczucia rytmu,
– rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych,
– kształcenie umiejętności rozpoznawania dźwięków wysokich i niskich,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– wdrażanie do estetycznego wykonania pracy,
– rozwijanie zmysłu dotyku, posługiwanie się określeniami: duże – małe, miękkie – twarde, ciężkie – lekkie, puszyste – gładkie,
– wzmacnianie siły mięśni rąk i nóg,
– dostrzeganie zmian związanych z nadchodzącą porą roku,
– posługiwanie się nazwami pór roku,
– poznanie pierwszych wiosennych kwiatów: krokus, przebiśnieg, pierwiosnek,
– poznawanie budowy głównych części roślin: łodyga, liście, kwiat,
– wdrażanie do pielęgnowania roślin,
– poznawanie etapów sadzenia roślin od nasionka oraz cebuli,
– grupowanie elementów według wielkości, posługiwanie się określeniami: długie, krótkie,
– kształtowanie umiejętności przeliczania z użyciem liczebników głównych, porównywania liczebności, rozdzielania na 2 części, po tyle samo,
– ćwiczenia w wyznaczaniu wyników dodawania i odejmowania,
– wyrabianie umiejętności poprawnego łączenie liczebnika z rzeczownikiem: dwoje uszu / oczu, jeden nos, cztery łapki,
– wdrażanie do samodzielnego przygotowywania posiłków przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa,
– poznanie zwyczajów wielkanocnych,
– posługiwanie się określeniami związanymi z Wielkanocą,
– zwracanie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, reguł zabawy w grupie.

Wiersz:
„Oznaki wiosny” 
M. Olechowska
1. Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
Łagodny wietrzyk wesolutko wieje.
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
Deszczyk wiosenny zmarzłą ziemię rosi.
2. Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
Wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
A na jej miejsce przyszła piękna wiosna.

Piosenka:
„Wiosna tuż, tuż…”
1. Już ozimina szumieć zaczyna,
Że nie powróci mróz.
Ref. I po tym można
Od razu poznać,
Że wiosna jest tuż, tuż…./x2/
2. Śpiewa skowronek dźwięczny jak dzwonek,
Że gniazdko ma wśród zbóż.
Ref…
3. Krążą nad domem boćki znajome
Goście zza siedmiu mórz.
Ref…
4. Gdy zerwiesz bazie, małe na razie
Zaraz je w wodę włóż.
Ref…


DZIEŃ KOTA

Dzieci z naszego przedszkola obchodziły nietypowe święto – „Święto kota”. W tym dniu wszystkie przedszkolaki upodobniły się do swoich czworonożnych przyjaciół, zakładając przygotowane wcześniej kocie maski. Następnie dzieci wysłuchały opowiadania o chorym kotku, a później uczyły się, w jaki sposób opiekować się tymi zwierzętami, oglądały książeczki, zapoznawały się z kocimi obyczajami oraz sposobami pielęgnacji kotów. Były też wesołe „kocie zabawy”, takie jak: koci spacerek, rozwiązywanie zagadek, wykonywanie różnorodnych prac plastycznych, recytowanie wierszy i śpiewanie kocich piosenek. Celem obchodów tego dnia było podkreślenie znaczenia kotów w życiu człowieka oraz zwrócenie uwagi ludzi na los porzuconych i bezdomnych zwierząt. Mimo iż na przestrzeni lat spotykały je różne losy, dziś są coraz bliższe ludziom.


Czy śnieg jest czysty? – czyli eksperymenty ze śniegiem

Zainspirowani zimową aurą postanowiliśmy sprawdzić, czy śnieg jest czysty i czy można go jeść? Z zaciekawieniem obserwowaliśmy, co się stało ze śniegiem przyniesionym do ciepłej sali. Odkryliśmy, że śnieg topi się w ciepłej dłoni, a ręka robi się wówczas mokra. Aby sprawdzić, czy śnieg naprawdę jest biały przelaliśmy wodę, powstałą ze śniegu, przez watę. Ku zdziwieniu niektórych okazało się, że śnieg wcale nie jest taki czysty, jakby się to mogło wydawać. Już teraz nikomu z nas nie przyjdzie do głowy, żeby spróbować, jak śnieg smakuje. Na koniec zajęć dzieci wykonały bałwanka.


Luty

Tematyka kompleksowa:
1. Czas na bal!
2. U fryzjera.
3. Zimowe zabawy.
4. Znamy różne sklepy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– wdrażanie do życia w grupie społecznej,
– wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich,
– doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
– rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej,,
– kształcenie motoryki dużej i małej w muzycznej,
– wyrabianie umiejętności odczytywania i odwzorowywania układów rytmicznych,
– wyrażanie siebie w formie plastycznej,
– wyrabianie umiejętności odbierania i rozumienie treści przekazywanych przez niewerbalne środki wyrazu: ruch ciała, gest;
– ćwiczenie mięśni narządów mowy,
– rozwijanie pomysłowości i wyobraźni,
– wzbogacanie słownika o określenia: karnawał, maska;
– doskonalenie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
– doskonalenie umiejętności posługiwania się nazwami kolorów,
– doskonalenie umiejętności liczenie w poznanym zakresie,
– poznawanie różnych nazw zawodów,
– poznanie wyposażenia salonu fryzjerskiego, narzędzi i przyborów potrzebnych do pracy fryzjera,
– zapoznanie i nazywanie różnego rodzaju sklepów, przybliżenie ich specyfiki; sklep: meblowy, spożywczy, z ubraniami, z zabawkami;
– kształtowanie rozumienia sensu kupna, sprzedaży i płacenia,
– porównywanie ciężaru przedmiotów, stosowanie określeń: ciężki, lekki, waży tyle samo;
– wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zachowania się w sklepie,
– zapoznanie z różnymi formami aktywności i dyscyplinami sportowymi w zimie,
– zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu w zimie,
– wdrażanie do zachowania zasad bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu.

Piosenka:
„W sklepie”
1. W sklepie z zabawkami
Misie z laleczkami,
Żołnierze i kucyki.
Baw się razem z nami! /x2/
2. W sklepie z warzywami
Dynie z ziemniakami ,
Kalafiory, pomidory.
Baw się razem z nami! /x2/
3. W sklepie z ubraniami
Bluzki z żakietami,
I spodenki, i sukienki
Baw się razem z nami! /x2/

Wiersz:
M. Frączak
1.W kolorowe łańcuchy,
W pyzate balony
Każdy kąt w sali
Jest przyozdobiony.
2. Jeszcze tylko piękne stroje
Wszyscy założymy,
Na balu przebierańców
Dzisiaj się bawimy.
2.Jeszcze tylko piękne stroje
Wszyscy założymy
Na balu przebierańców
Dzisiaj się bawimy.


Zimowe zabawy na śniegu

Wreszcie zawitała do nas prawdziwa zima ze śniegiem i lekkim mrozem. W ostatnim tygodniu stycznia spadł śnieg. Dorośli narzekają, a dzieci cieszą się z zimy. Biały puch pozwolił na kreatywne zabawy w naszym przedszkolnym ogrodzie. To świetna okazja, aby zażyć ruchu na świeżym powietrzu. Wreszcie można poszaleć na śniegu.


„BAL W PRZEDSZKOLU DZISIAJ”

Karnawał to fantastyczny czas nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. A może przede wszystkim dla naszych milusińskich. Dla dzieci bal karnawałowy to dzień niezwykły, często wyczekiwany przez wiele tygodni. W naszym przedszkolu taki bal odbył się 31 stycznia. Dzieci przebrane w różnorodne, kolorowe stroje wspaniale bawiły się w rytm muzyki. Dziewczynki ubrane były w balowe suknie księżniczek czy też wróżek, chłopcy najczęściej wybierali strój Spidermana, Batmana czy Pirata. Wspaniała zabawa dała wiele radości naszym pociechom, a to było głównym celem naszego balu.


Baśniowa kapela

12 stycznia nasze przedszkole odwiedziła „Baśniowa kapela”. Jest to duet, który potrafi słowem i muzyką zainteresować publiczność piosenką z elementami teatru, uzupełnioną o grafikę.  Dzięki temu oddziałuje  na wyobraźnię dziecka. Nasze dzieci bardzo dobrze bawiły się do muzyki kapeli. Chętnie też skupiały się na muzycznej treści opowiadania. 


Żywa szopka w pobliżu naszego przedszkola

Korzystając z okazji, że obok naszego przedszkola pojawiła się żywa szopka, nasze przedszkolaki w czasie spaceru chętnie odwiedzały zwierzęta. Dzieci poznały różne gatunki zwierząt: osła, barana, gęsi, kury oraz króliki. Nasze dzielne przedszkolaki nie bały się zwierząt i śmiało do nich podchodziły. 


Styczeń

Tematyka kompleksowa:
1. Zima bywa mroźna.
2. Zimą pomagamy ptakom.
3. Święto Babci i Dziadka.
4. Kucharka.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– wdrażanie do budowania poprawnie gramatycznej wypowiedzi,
– ćwiczenie podniebienia miękkiego,
– rozwijanie wyobraźni muzycznej,
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej,
– rozwijanie zmysłu dotyku poprzez doświadczanie materiałów o różnej fakturze,
– wyrabianie umiejętności tworzenia zbiorów równolicznych,
– rozumienie konieczności zabezpieczania się przed śniegiem i mrozem,
– poszerzanie wiedzy na temat zjawisk występujących w otoczeniu zimą,
– kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu,
– zapoznawanie z nazwami i wyglądem ptaków: wróbla, gołębia, sikory, wrony,
– posługiwanie się określeniami różnicującymi wielkości: duży – mały,
– wyrabianie wrażliwości na konieczność dokarmiania ptaków zimą,
– doskonalenie syntezy sylabowej,
– wyrabianie umiejętności chronologicznego układania zdarzeń,
– doskonalenie przeliczania w zakresie 1-5,
– wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastycznych,
– utrwalenie nazw figur geometrycznych, tworzenie z nich konstrukcji,
– kształcenie poczucia rytmu oraz umiejętności twórczych i odtwórczych,
– rozwijanie umiejętności właściwego artykułowania samogłosek,
– doskonalenie umiejętności odwzorowywania,
– ćwiczenie dużych grup mięśniowych,
– wdrażanie do poprawnego używania określeń: dwie ręce, nogi; dwoje oczu, jedna głowa, jeden nos,
– rozwijanie wyobraźni przestrzennej,
– wyrabianie poszanowania do starszych,
– zapoznanie z specyfiką pracy kucharki,
– wyrażanie siebie za pomocą ruchu,
– doskonalenie umiejętności klasyfikowania,
– wyrabianie umiejętności zachowania zasad bezpiecznego posługiwania się narzędziami kuchennymi.

Wiersz:
„Zimowa piosenka”
I. Suchorzewska
1. Lubię śnieżek,
Lubię śnieg,
Chociaż w oczy
Prószy.
2. Lubię mrozik,
Lubię mróz,
Chociaż marzną
Uszy.
3. Lubię wicher,
Lubię wiatr,
Chociaż mnie
Przewiewa.
4. Lubię zimę!
Idę w świat
I wesoło
Śpiewam.

Piosenka:
„Taki spacer to jest gratka”
A. Frączek, U. Borkowska
1. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To łopianom się kłaniamy .
Ja do wróbla : witaj, ćwierkam,
Babcia gra z ważkami w berka.
Ref. Taki spacer to jest gratka
I dla babci, i dla dziadka. /bis/
2. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To za ogon się chwytamy.
Ja deszcz łap, cap! W kaptur łapię,
Dziadek psa za uchem drapie.
Ref.: Taki spacer…
3. Gdy na spacer mknę z dziadkami,
To na szczyty się wspinamy.
Ja do tęczy : hop,hop! wołam…
Znowu słońce dookoła!
Ref.: Taki spacer…


Wigilijka 

W naszym przedszkolu również pamiętamy o tradycjach i z tej okazji w dniu 22.12.2017 r. odbyła się przedszkolna wigilijka. Przed wigilijką przedszkolaki miały okazję  zobaczyć „Opowieść betlejemską”, dzięki której dowiedziały się, skąd wzięła się tradycja Bożego Narodzenia. Po inscenizacji grupy Słoneczka i Biedronki razem zasiadły do stołu. Wspólnie zjadły tradycyjne potrawy: barszcz oraz rybę. Kolędowały, dzieliły się opłatkiem i składały sobie życzenia.  


BIAŁY DZIEŃ

„Zima ,zima , zima,

Pada ,pada śnieg …”

W czwartek 21.12.2017r. przedszkolaki ze wszystkich grup powitały pierwszy dzień zimy. Dominującą barwą w stroju każdego przedszkolaka w tym dniu była biel. Wszyscy brali udział w „białych” zabawach. Wspólnie bawili się i pląsali w takt muzyki zimowej. Był to kolejny dzień pełen radości, który zakończył się wykonaniem pracy plastycznej – „gwiazdki śniegowej”.


Jestem samodzielny

Nasze przedszkolaki w ostatnim tygodniu przygotowywały  pyszne i zdrowe kanapki na śniadanie. Dzieci samodzielnie smarowały pieczywo masłem, a następnie układały na kromkach wybrane przez siebie produkty. Można śmiało powiedzieć, że zadanie wykonały doskonale. Podczas robienia kanapek kształciły odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijały kreatywność, wyobraźnię oraz dbałość o higienę. Nawet największe niejadki zjadły swoją porcję z apetytem.


Warsztaty świąteczne

W oczekiwaniu na święta  nasze przedszkolaki samodzielnie przygotowywały świąteczne bombki. Bombki powstawały techniką decoupage. Dzieci według własnego pomysłu przyozdabiały bombki, nanosiły świąteczne motywy, posypywały brokatem. Chociaż technika ta nie należy do najłatwiejszych, nasze przedszkolaki poradziły sobie wspaniale. Czego efektem są widoczne bajkowe bombki.


SPOTKANIE ZE ŚW. MIKOŁAJEM

„Kto to puka, puk, puk , puk,

Kto to stuka stu, stuk, stuk,

Dzwonkiem dzwoni dzyń, dzyń, dzyń,

Prosi by otworzyć drzwi…”

Tak śpiewały ‘’Słoneczka’’ na spotkaniu z Mikołajem w figloparku „Przygoda” W Bujakowie. Pomimo braku białego puchu, jak co roku przybył na czas. Spotkanie z Mikołajem minęło w bardzo miłej atmosferze. Mikołaj obdarował wszystkie dzieci prezentami i prosił, aby były grzeczne przez cały rok. Po miłym spotkaniu dzieci bawiły się w sali zabaw – była to druga atrakcja w tym dniu.


List do św. Mikołaja

Kochany św. Mikołaju, w tym roku byliśmy grzeczni… W ubiegłym tygodniu nasze przedszkolaki wraz z panią pisały list do św. Mikołaja. Każde dziecko samodzielnie narysowało swoje życzenie i wysłało je wraz z listem do św. Mikołaja. Dzięki temu nasze dzieci zapoznały się z formą listu i tym, jak trzeba zaadresować list.  Czekamy na Ciebie św.  Mikołaju…


Spotkanie z górnikiem

Grudzień jest miesiącem, który kojarzy się nie tylko ze świętami, Mikołajem, ale także ze św. Barbarą i obchodami górniczego święta. Chcąc przybliżyć dzieciom trudną i odpowiedzialną pracę górnika, zaprosiliśmy do przedszkola górnika, tatę jednego z naszych przedszkolaków. Pan Górnik spotkanie rozpoczął od omówienia roboczego górniczego stroju. Dużo radości przyniosło dzieciom ubieranie kasku oraz maski, przyniesionych przez naszego gościa. Spotkanie było bardzo pouczające i przybliżyło dzieciom postać górnika i jego ciężką pracę. Na zakończenie dzieci bardzo serdecznie podziękowały za przybycie, wręczyły laurkę i zrobiły pamiątkowe zdjęcie.


Grudzień

Tematyka kompleksowa:
1. Czekamy na Mikołaja
2. Jestem samodzielny
3. Coraz bliżej święta
4. Już zima

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– poznawanie zwyczajów mikołajkowych,
– rozpoznawanie i nazywanie kolorów: czerwonego, białego, czarnego oraz części charakterystycznych dla ubioru Mikołaja,
– zapoznanie z tradycją śpiewania kolęd w czasie świąt Bożego Narodzenia,
– dostrzeganie zmian w przyrodzie związanych z nadchodzącą porą roku,
– kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego,
– rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
– rozwijanie sprawności manualnej, wdrażanie do poprawnego trzymania kredki,
– wyrabianie umiejętności rozróżniania linii melodycznych wznoszącej i opadającej,
– wyrabianie umiejętności wyrażania się w formach plastycznych,
– określeń: lekkie, ciężkie, miękkie, twarde, duże, małe, okrągłe, kanciaste, gładkie, szorstkie;
– kształtowanie umiejętności modelowania i konstruowania form przestrzennych,
– doskonalenie koordynacji ruchów całego ciała,
– wyrabianie umiejętności samoobsługowych,
– utrwalenie nazw naczyń i sztućców używanych przy posiłkach,
– wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole,
– rozwijanie umiejętności porównywania wielkości, posługiwanie się określeniami: większe, mniejsze;
– kształcenie słuchu i poczucia rytmu,
– budowania własnego poczucia wartości i uświadomienie sobie swoich mocnych stron,
– kształcenie umiejętności tworzenia zbiorów równolicznych,
– wdrażanie do zgodnego współdziałania w zespole,
– rozwijanie pomysłowości i umiejętności wycinania elementów.

Wiersz:
„Biała gwiazdka”
T. Kubiak
1. Spada z nieba gwiazdka
Śnieżna, prosto z nieba.
Zgasła mi na dłoni…
Gwiazdko biała, przebacz…
2. Jeszcze spadnie wiele
Takich śnieżnych gwiazd
Na zmarznięte drzewa
I na dachy miast.

Piosenka:
„Jedzie Mikołaj”
1.Jadą, jadą sanie,
Księżyc złoty świeci.
Hej, jedzie w nich Mikołaj
Do wszyściutkich dzieci. / bis/
2. Biały szron Świętemu
Na wąsikach siada.
Hej, leci za nim z piskiem
Aniołków gromada. /bis/
3.Obudził się niedźwiedź
W zimową pogodę.
„Hej, listu nie pisałem,
Ale lubię miodek”. /bis/
4.Cieszy się Mikołaj,
Widać to po minie.
Hej, zaraz wyląduje
Na jakimś kominie. /bis/


SPOTKANIE Z LEŚNICZYM

W dniu 29.11.2017r. w naszym przedszkolu gościliśmy panią leśniczy. Pani opowiedziała nam o swojej pracy, o lesie i mieszkających w nim zwierzętach . Podczas spotkania mieliśmy okazje poznać zwyczaje leśnych zwierząt. Dowiedzieliśmy się także, w jaki sposób pomóc zwierzętom przetrwać zimę i dlaczego niektóre zwierzęta gromadzą zapasy, a inne zapadają w sen zimowy. Serdecznie dziękujemy za spotkanie, które było bardzo ciekawą lekcją przyrody.


Dzień Pluszowego Misia

W ostatnim tygodniu obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia. Świętowaliśmy go razem z naszymi pluszowymi przyjaciółmi. Cały dzień spędziliśmy na robieniu misiów techniką kirigami, a także tworzeniu własnych masek misiów. Na koniec czekała nas miła niespodzianka. Otóż sam Miś Puchatek z okazji swojego święta przysłał nam słoik miodu, który mieliśmy okazję posmakować. Jak widać na zdjęciach, cały dzień był nie tylko pełen zabawy, ale i bardzo smakowity.


„Tak było kiedyś…”

Nasze przedszkolaki w „Kąciku regionalnym” miały przyjemność zapoznania dawnej tradycji. Poznały narzędzia używane kiedyś w codziennym życiu. Miały możliwość obsługiwania niektórych przyrządów dawnego gospodarstwa domowego i zobaczeniA, że jednak praca kiedyś wymagała dużo wysiłku. Dzieci z zaciekawieniem chwytały i same próbowały obsługiwać różne przyrządy.


Zajęcia muzyczno – ruchowe

W ostatnim tygodniu nasze przedszkolaki dobrze bawiły się na zajęciach muzyczno – ruchowych pt. „Zaczarowana chustka”. Dzieci miały przyjemność doświadczać muzykę poważną J. Straussa, do której poruszały się z kolorowymi chustami. Zajęcia z elementami muzykoterapii miały na celu rozwijanie wyobraźni muzycznej, poczucia rytmu oraz kształtowanie umiejętności wyrażania emocji poprzez ruch i muzykę.


Listopad

Tematyka kompleksowa:
1. Deszczowa pogoda
2. Jest coraz chłodniej
3. Zwierzęta przygotowują się do zimy
4. Dbamy o czystość

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– wyrabianie umiejętności określania stanów pogody,
– wyrabianie umiejętności budowania poprawnie gramatycznej wypowiedzi,
– rozwijanie wydolności oddechowej,
– ćwiczenia aparatu artykulacyjnego,
– wyrabianie wrażliwości na piękno dzieł sztuki,
– wdrażanie do przestrzeganie zasad bezpiecznej zabawy,
– kształtowanie wyrażania emocji przez ruch i muzykę,
– rozwijanie spostrzegawczości słuchowej,
– dostrzeganie następstwa czasu, używanie określeń: na początku, potem, na końcu,
– wdrażanie do podejmowania samodzielnych decyzji i brania za nich odpowiedzialności,
– wyrabianie umiejętności określania cech wielkościowych: długi, dłuższy, najdłuższy, krótki, krótszy, najkrótszy,
– wdrażanie do ubierania się stosownie do panujących warunków atmosferycznych,
– kształtowanie zwinności i ogólnej sprawności,
– wyrabianie siły i wytrzymałości fizycznej,
– posługiwanie się nazwami przyborów toaletowych, rozumienie ich przeznaczenia,
– kształcenie reakcji na sygnał,
– wzbogacanie wiedzy przyrodniczej, utrwalanie wiadomości na temat zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy.

Wiersz:
„W spiżarni”
M.Kownacka
W spiżarni na półkach
Zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
Złoty miód w słoiku.
I cebula w wiankach,
I grzybki suszone,
Są główki kapusty,
Ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie
Tęgi mróz na dworze,
Zapachnie nam lato –
Gdy słoik otworzę.

Piosenka:
„Deszcz grajek”
U.Piotrowska
1. Stoję pod parasolem
I słucham, jak gra deszcz
Na trójkącie i bębenku,
I kołatkach też.
Ref. Bo deszcz, uliczny grajek,
Gdzie chce , tam przystaje.
Rzuć mu grosz do kapelusza,
Żeby choć na chwilę usiadł. /x2/
2. Deń, deń, deń pod rynnami,
Bam ,bam-tak bębni w dach,
Puk, puk w okna i parapet,
dumny z siebie, ach!
ref. Bo deszcz, uliczny grajek…


DZIEŃ KUNDELKA

25.10.2017r. w naszym przedszkolu odbył się Dzień kundelka – nieformalne polskie święto kundelka, czyli wszystkich wielorasowych psów. To również Dzień Ustawy o Ochronie Zwierząt, a miesiąc październik jest miesiącem dobroci dla nich. Przypomnieliśmy naszym przedszkolakom, jak ważne jest niesienie pomocy wszystkim zwierzętom, szczególnie tym bezdomnym.


DZIEŃ DRZEWA

Drzewa mają dziś święto. Drzewa, które żyją obok nas, dla nas i z nami… Dnia 23.10.2017r. w naszym przedszkolu świętowaliśmy „Dzień drzewa”. Głównym celem podjęcia tej tematyki było wyrobienie u dzieci emocjonalnego stosunku do środowiska przyrodniczego oraz ukazanie zalet drzewa dla człowieka i środowiska przyrodniczego. Tego dnia we wszystkich grupach odbyły się zajęcia związane z tematyką drzewa.


„Trzy Świnki”

Dnia 13.10.2017 r. nasze przedszkolaki uczestniczyły w wyciecze autokarowej do Teatru Banialuka w Bielsku – Białej. Dzieci obejrzały spektakl „Trzy Świnki czyli magia teatru” w wykonaniu profesjonalnych aktorów, którzy przybliżyli naszym małym widzom tajniki pracy w teatrze poprzez wspólne tworzenie inscenizacji teatralnej. Dzieci z zapartym tchem i wypiekami na twarzy śledziły  pełną  przygód  opowieść  o  trzech małych świnkach i strasznym wilku. Przedszkolaki nagrodziły aktorów gromkimi brawami. Celem wycieczki jest rozbudzanie wrażliwości na sztukę teatralną i bezpośredni kontakt z aktorem podczas oglądania spektaklu w teatrze. Nasze przedszkolaki nauczyły  się  również kulturalnego  odbioru  sztuki  oraz  bezpiecznego  zachowania  podczas  jazdy  autokarem.


PYSZNA I ZDROWA SAŁATKA OWOCOWA

„Witaminki, witaminki dla chłopczyka i dziewczynki…”. Każdy przedszkolak wie, jak ważne są dla nas owoce – nie tylko dlatego, że są smaczne, ale przede wszystkim zawierają mnóstwo witamin, które chronią i wzmacniają organizm. Dlatego postanowiliśmy zrobić smaczną i zdrową sałatkę owocową. Sałatka smakowała wyśmienicie – nie wiemy czy dlatego, że owoce były pyszne, czy dlatego, że sami ją przyrządzaliśmy.


KONCERT ORKIESTRY SINFONIETTA CRACOVIA

Ważnym zadaniem edukacji przedszkolnej jest wychowanie przez sztukę. Jedna z najlepszych polskich orkiestr kameralnych SINFONIETTA CRACOWIA odwiedziła naszą szkołę, prezentując twórczość najwybitniejszych polskich kompozytorów: F. Chopina, I. J. Paderewskiego, W. Lutosławskiego, K. Pendereckiego i innych. Dzieci żywo uczestniczyły w koncercie śpiewały, wyklaskiwały rytm, ilustrowały muzykę ruchem. Wprowadzenie w świat muzyki jest wspaniałym sposobem na kształtowanie i zaspokajanie potrzeb estetycznych dzieci.


Październik

Tematyka kompleksowa:
1. Jesień daje nam owoce
2. Jesień daje nam warzywa
3. Dary jesieni
4. Grzyby

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– posługiwanie się nazwami owoców i warzyw,
– usprawnianie narządów artykulacyjnych,
– kształtowanie poprawnych nawyków oddechowych,
– utrwalenie nazw kolorów,
– doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej i dokładności przez dopasowywanie elementów,
– wyrabianie dobrych nawyków żywieniowych, uświadamianie wartości odżywczych warzyw i owoców,
– rozwijanie narządów zmysłów poprzez doświadczanie warzyw i owoców,
– rozwijanie mowy poprzez określanie kształtów, kolorów, wielkości warzyw i owoców;
– poznawanie nazw drzew liściastych: dąb, kasztanowiec, jarzębina,
– rozumienie określeń: pień, gałęzie, liście, żołądź, kasztan, korale jarzębiny;
– kształtowanie umiejętności grupowania elementów według rodzaju,
– doskonalenie liczenia, stosowanie odmiany liczebników: jeden, dwa, trzy;
– kształcenie umiejętności układania elementów w szeregu, dobierania w pary,
– rozwijanie uwagi i pamięci poprzez tworzenie rytmicznych układów według wzoru,
– kształcenie słuchu i poczucia rytmu oraz umiejętności rozpoznawania dźwięków wysokich i niskich,
– doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Wiersz:
„Skaczące kasztany”
A.Galica
1.Gdy jesienny powiał wietrzyk,
Wtedy z drzewa skoczył pierwszy.
Brązowy kasztanek,
Hopla, hopla, bęc.
W kolczastym ubraniu,
Bęc, bęc, bęc.
2.Za nim skoczył drugi, trzeci .
Patrzcie, czwarty jeszcze leci.
Brązowy kasztanek,
Hopla, hopla, bęc.
W kolczastym ubraniu,
Bęc, bęc, bęc.

Piosenka:
„Dwa jabłka”
1. Lecą jabłka z drzewa
Prosto do koszyka,
A czerwone duże jabłko
Na trawę umyka.
Hopsa, hopsa, na trawę umyka. / x2/
2. Za czerwonym pędzi
Małe i zielone,
Chociaż chowa się pod listkiem,
Widać mu ogonek.
Ojejejej, widać mu ogonek. /x2/
3. Wieje wietrzyk, wieje,
Kręci jabłuszkami.
Będą teraz tańcowały
W sadzie pod drzewami.
Tralalala, w sadzie pod drzewami. /x2/


Spotkanie z iluzjonistą

Dnia 27.09.2017r. oglądaliśmy występ „Magika”. Nasze „Słoneczka” zostały oczarowane jego występem. Wszyscy razem uczyliśmy się magicznych sztuczek i dobrze się bawiliśmy. Zapraszamy do galerii …


Dzień Przedszkolaka

20.09. to dzień ważny dla wszystkich przedszkolaków w całej Polsce, bowiem Sejm przyjął uchwałę ustanawiającą ten dzień Ogólnopolskim Dniem Przedszkolaka. Dzieci uczestniczyły we wspólnej zabawie, konkursach i grach zespołowych. Nie zabrakło uśmiechu i radości. Było wesoło i kolorowo. Na zakończenie panie złożyły dzieciom życzenia i wręczyły każdemu odznakę Super Przedszkolaka oraz dyplomy.


Spotkanie z policjantem

Pan Policjant przybliżył dzieciom zasady bezpiecznego poruszania się po drodze, zasady bezpieczeństwa podczas zabaw w ogrodzie przedszkolnym i w domu oraz zasady ograniczonego zaufania w stosunku do obcych. Jak zwykle szczególnym zainteresowaniem wśród dzieci cieszyła się prezentacja wyposażenia policyjnego niezbędnego podczas wykonywania pracy. Przedszkolaki bardzo chętnie przymierzały policyjne czapki i pozowały w nich do zdjęć.  Dzieci podziękowały panu policjantowi za dobre rady oraz wręczyły pamiątkową laurkę.


Wrzesień

Tematyka kompleksowa: 
1. Moje przedszkole.
2. Jestem przedszkolakiem.
3. Wspólne zabawy.
4. Na ulicy.

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– rozwijanie pamięci i spostrzegawczości wzrokowej,
– wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na podany temat,
– rozwijanie logicznego myślenia,
– wzbogacanie słownictwa,
– poznawanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie przedszkola,
– wdrażanie do utrzymywaniu ładu i porządku,
– rozpoznawanie i nazywanie własnego znaczka
– kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych,
– utrwalanie znajomości imion kolegów,
– odnajdywanie swojego miejsca w grupie rówieśniczej,
– nabywanie odwagi w nawiązywaniu kontaktów z innymi,
– kształtowanie umiejętności społecznych, współdziałania w zabawach i sytuacjach zadaniowych,
– kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach życia codziennego,
– rozwijanie sprawności fizycznej poprzez uczestnictwo w zajęciach ruchowych,
– uwrażliwienie na zmiany dynamiki utworu muzycznego w zakresie tempa i wysokości dźwięku, 
– rozwijanie umiejętności poruszania się w kole,
– zapoznanie z liczebnikami w zakresie 1-5,
– nabywanie doświadczeń związanych z konstruowaniem,
– utrwalanie nazw figur geometrycznych,
– kształtowanie świadomości własnego ciała oraz orientacji w przestrzeni,
– rozwijanie umiejętności różnicowania strony prawej i lewej,
– wdrażanie do posługiwania się przyimkami: na, pod, w, za;
– kształtowanie umiejętności określania wielkości: mały, średni i duży;
– zapoznanie z pracą policjanta,
– poznanie podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się na drodze,
– rozumienie znaczenia i roli niektórych znaków drogowych.

Wiersz:
„Kolorowe klocki”
W. Ścisłowski
Kolorowe klocki Jaś dostał od mamy.
My wszystkie kolory doskonale znamy.
Zielony jak wiosenna trawa.
Brązowy jak poranna kawa.
Niebieski jak kwiaty na łące.
I żółty zupełnie jak słońce.
Z kolorowych klocków Jaś zbudował domy
I z tego wysiłku sam stał się czerwony.

Piosenka:
„Bo w przedszkolu”
1. Dzyń, dzyń, dzyń, nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
Ruszać czas, tup, tup!
Ref. Bo w przedszkolu czeka na nas pani,
Już od progu uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi
I o wszystko ją można zapytać. /x2/
2. Do przedszkola spiesz się, spiesz,
Hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: – ja bym chciał
Z tobą iść, miau, miau.
Ref. /x2/.


Witamy w przedszkolu

Bardzo serdecznie witamy wszystkie dzieci i rodziców w nowym roku szkolnym 2017/2018. Życzymy wszystkim, aby każdy dzień spędzony w przedszkolu przynosił wiele radości, a każdy przedszkolak z uśmiechem na twarzy zaczynał i kończył dzień.

Bardzo wesoło tu,w naszym przedszkolu,
tyle przeróżnych zabawek i książek.
A na podwórku duża piaskownica,
kilka huśtawek i do ćwiczeń drążek.
Pani jest dobra, piosenki nam śpiewa
i czyta głośno ciekawe książki.
Gdy słońce świeci, idziemy na spacer
lub wspaniałe, dalekie wycieczki.
Tylu kolegów mam i koleżanek,
z którymi biegam wesoło po polu.
Dobrze jest w domu i u babci dobrze,
jednak nie tak jak w naszym przedszkolu.

(„W przedszkolu” Irena Laris)

Idź do góry