Grupa „Pszczółki”

GRUPA PSZCZÓŁKI

WYCHOWAWCA: mgr Izabela Wojewodzic

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

II semestr

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

POŻEGNANIE PRZEDSZKOLA

23 czerwca dzieci z grupy „PSZCZÓŁKI”, „SMERFY”, „KRASNOLUDKI”, uroczyście pożegnały przedszkole. Podczas występu artystycznego niejednemu z nich łezka kręciła się w oku. Każdy absolwent otrzymał pamiątkowy dyplom ukończenia przedszkola. Wszystkim dzieciom życzymy wielu sukcesów w zdobywaniu wiedzy.

POWODZENIA W SZKOLE!


BESKIDZKIE CENTRUM NAUKI

19 czerwca wybraliśmy się na wycieczkę do Beskidzkiego Centrum Nauki w Świnnej. Na miejscu mieliśmy okazję zobaczyć pokazy z ciekłym azotem. Zaprezentowane doświadczenia zrobiły na nas ogromne wrażenie. Było mnóstwo dymu oraz wybuchów.


CZERWIEC

Tematyka kompleksowa:

  1. Dzień Dziecka
  2. Wakacje tuż, tuż
  3. Kolory lata
  4. Do szkoły!

Zamierzenia wychowawcze:

  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, układanie symboli (liter, cyfr) według wzoru i z pamięci – przygotowanie do czytania i pisania.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Wdrażanie do rozwiązywania zadań z treścią.
  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i eksperymentów i wyciągania wniosków na ich podstawie.
  • Rozbudzanie zainteresowania zjawiskami atmosferycznymi.
  • Kształcenie świadomości posiadania równych praw.
  • Zwracanie uwagi na nierówności ekonomiczne panujące pomiędzy ludźmi i zwracanie uwagi, że nie należy się chwalić tym, co się posiada.
  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozbudzanie zainteresowania pięknem krajobrazów Polski.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania, porównywania, wyodrębniania cech charakterystycznych dla danego krajobrazu.
  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego z nieprzestrzegania zakazów podczas zabaw wakacyjnych.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych.
  • Rozwijanie zainteresowania szkołą jako nowym środowiskiem; umożliwienie poznania i zaaklimatyzowania się w nowym środowisku.
  • Zachęcanie do zastanawiania się nad tym, co może spotkać dziecko w szkole; tworzenie pozytywnego obrazu szkoły.

Nasza piosenka:
„Piosenka na kolorowe lato”
Przyszło do nas lato,
kolorowe lato.
Hej maluchy, hej dzieciaki,
co wy na to?
Będziemy po łące
biegać na bosaka.
Razem z żabką zieloną
przez kałuże skakać.
Hej maluchy, hej dzieciaki,
co wy na to?
Że będziemy się bawili
całe lato.
Przyszło do nas lato,
Pełne słońca blasku.
Wybuduję gdzieś nad rzeką
Zamek z piasku.
Będziemy motyle
Gonili po łąkach.
Policzymy, ile kropek
ma biedronka.

Nasz wiersz:
„Dzieci świata”
/Wincenty Faber/
W Afryce w szkole na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
Że gdzieś na świeci śnieg pada.
A jego rówieśnik Eskimos,
Tez w szkole w chłodnej Grenlandii,
Nie uwierzył, że są na świecie
Gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
My także jak dotąd nie znamy,
A jednak wierzymy w lodowce,
W gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata,
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.


DZIEŃ BOCIANA BIAŁEGO

29 Maja „Pszczółki” obchodziły DZIEŃ BOCIANA BIAŁEGO. Zajęcia te przyczyniły się do pogłębiania wiedzy na jego temat. Dzieci dowiedziały się gdzie żyje, i co zjada bocian. Największym zaskoczeniem dla przedszkolaków był fakt, że żaby nie należą do jego głównego przysmaku bociana. Jak się okazuje preferuje on bardziej drobne zwierzęta tj.: pasikoniki, chrząszcze, krety, myszy, ryjówki, małe ryby.


DZIEŃ MATKI

„MAMO, MAMO COŚ CI DAM

JEDNO SERCE, KTÓRE MAM

A W TYM SERCU RÓŻY KWIAT

MAMO, MAMO ŻYJ STO LAT!”

26 Maja „Pszczółki” złożyły życzenia swoim ukochanym mamom, oraz wręczyły piękne laurki.

PszczolkiDzienMatki


BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK

16 maja „PSZCZÓŁKI” wzięły udział w Programie Artystyczno – Edukacyjnym Bezpieczny Przedszkolak pod patronatem Burmistrza Gminy Kęty a także pod patronatem honorowym Komendanta Powiatowego Policji w Oświęcimiu.


„PSZCZÓŁKI” u kolegów w klasie pierwszej

Pomału kończy się przygoda w przedszkolu. Za niedługo „Pszczółki” rozpoczną naukę w klasie pierwszej. Z tego względu 4 maja wybrały się na lekcję do swoich rówieśników. Z ogromnym zainteresowaniem śledziły tok zajęć. Były pod takim wrażeniem, że nie usłyszały dzwonka na przerwę. Na pewno, po tym spotkaniu z wielkim entuzjazmem wkroczą we wrześniu w progi szkoły. 🙂


PRZYJACIEL KSIĄŻKI

PRZYJACIEL KSIĄŻKI to 4 z „małych” projektów, który został zrealizowany. Dzieci uwielbiają słuchać czytanych ich książek. Podczas realizacji projektu każdy przedszkolak z wielkim zaangażowaniem opowiadał o przygodach swoich ulubionych bohaterów. Tym sposobem zdobył kolejny cenny medal.


MAJ

Tematyka kompleksowa:

  1. Jak powstaje książka
  2. Na łące
  3. Mama i tata
  4. Moje zwierzątko

Zamierzenia wychowawcze:

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej podczas zabaw ruchowych, plastycznych.
  • Zachęcanie do prowadzenia obserwacji i wyciągania wniosków na ich podstawie.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Uświadamianie, że dzielenie się może sprawiać radość wszystkim.
  • Aktywne włączanie dzieci w przygotowania do rodzinnego święta.
  • Umożliwienie wspólnej zabawy dzieciom i ich rodzicom; czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności różnicowania i nazywania kierunków w przestrzeni i na kartce.
  • Poszerzanie czynnego słownika dziecka.
  • Utrwalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazów.
  • Uświadomienie niebezpieczeństwa wynikającego ze spotkania z nieznajomym zwierzęciem.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: weterynarz.
  • Odbieranie otaczającego nas świat poprzez różne zmysły.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Wprowadzenie wzoru graficznego liczb 9, 0.
  • Posługiwanie się w zabawach literami i cyframi.
  • Kształcenie percepcji wzrokowej – odszukiwanie elementów na obrazku, układanie symboli (liter, cyfr) według wzoru i z pamięci – przygotowanie do czytania i pisania.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Nasza piosenka
„ŁĄKA”
1. Na wiosennej łące tańczyły zające,
po trawie skakały z łąką się witały.
Witały ślimaka, motyla i szpaka
żabę, kreta, muchę, mrówkę i ropuchę.
Ref: Hej, ha raz, dwa, trzy
z zajączkami zatańcz Ty!
hej ha raz dwa trzy z zajączkami zatańcz Ty!
2. Na wiosenne łące tańczyły zające,
po trawie skakały, kwiatki oglądały.
Oglądały bratki, fiołki i bławatki,
mlecze i rumianek przez calutki ranek.


DZIEŃ KSIĄŻKI

23.04.2015 r. obchodziliśmy DZIEŃ KSIĄŻKI. Z tej okazji wybraliśmy się do szkolnej biblioteki. Nie od dziś wiadomo jak cenne jest obcowanie z literaturą. To książka dostarcza wielu cudownych przeżyć, rozwija wyobraźnię, wprowadza w świat wartości. Pani Ania opowiedziała nam jak wygląda jej praca. Dzieci były pod dużym wrażeniem. Wśród ogromnej ilości książek znalazły swoje ulubione pozycje. Oczywiście wypożyczyły kilka z nich.


MAŁY PRZYRODNIK

Kolejny z „małych” projektów został zrealizowany. „Pszczółki” posiały rzeżuchę, zasadziły cebulę, narcyza oraz hiacynty. Codziennie podlewały roślinki i bacznie obserwowały jak rosną. Podczas spacerów miały okazję śledzić zmiany zachodzące w przyrodzie. Zachwycały się śpiewem ptaków, podziwiały pierwsze wiosenne kwiaty, szukały pąków na drzewach.


DZIEŃ ZIEMI U PSZCZÓŁEK

22 kwietnia „PSZCZÓŁKI” obchodziły DZIEŃ ZIEMI. Poprzez wiersze, zabawy i piosenki utrwaliły znaczenie słowa ekologia. Uczyły się segregować śmieci oraz wykonały plakat „Szczęśliwej ziemi”.


DZIEŃ CZEKOLADY

Czekolada to przysmak każdego dziecka. W dniu 13 kwietnia „PSZCZÓŁKI” obchodziły DZIEŃ CZEKOLADY. Dowiedziały się co jest podstawowym składnikiem czekolady oraz zostały zapoznane z etapami jej produkcji. Doskonale radziły sobie z dokonywaniem sprawiedliwego podziału czekolady. Oczywiście nie zabrakło słodkiego poczęstunku.


KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Na wsi
  2. Praca rolnika
  3. Chronimy środowisko
  4. Kto ty jesteś?

Zamierzenia wychowawcze:

  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Propagowanie postawy pro ekologicznej.
  • Poznawanie pojęć związanych z ekologią: recykling, segregacja śmieci, środowisko przyrodnicze, fauna, flora.
  • Kształtowanie umiejętności porównywania długości; operowania pojęciami: najkrótszy, najdłuższy.
  • Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: ekologia; fauna, flora, godło, flaga.
  • Zachęcanie do codziennego spożywania mleka i przetworów mlecznych przełamywanie niechęci.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej – wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

Nasza piosenka:
„Wielkie sprzątanie”
W lesie na polanie
dziś ważne zebranie.
Wzięły się zwierzęta
za wielkie sprzątanie.
Ref. Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Pracujemy ile tchu!
Szu-szu-szu! Szu-szu-szu!
Zaraz czysto będzie tu!
Mrówki ze ślimaczkiem
sprzątają pod krzaczkiem,
żabki z wiewiórką
w strumyku za górką.
Ref. Szu-szu-szu!…
Kosy pogwizdują
i śmieci pakują,
a niedźwiadek z liskiem
sortują je wszystkie.
A gdy posprzątały
ten list nam wysłały:
„Pamiętajcie dzieci,
by w lesie nie śmiecić!”
Ref. Szu-szu-szu!…

Nasz wiersz:
„Katechizm polskiego dziecka” W. Bełza
Kto ty jesteś? — Polak mały.
Jaki znak twój? — Orzeł biały.
Gdzie ty mieszkasz? — Między swemi.
W jakim kraju? — W polskiej ziemi.
Czym ta ziemia? — Mą ojczyzną.
Czym zdobyta? — Krwią i blizną.
Czy ją kochasz? — Kocham szczerze.
A w co wierzysz? — W Polskę wierzę.
Coś ty dla niej? — Wdzięczne dziecię.
Coś jej winien? — Oddać życie.


DZIEŃ TEATRU

27 marca Pszczółki obchodziły DZIEŃ TEATRU. Omówiliśmy jak wygląda teatr, oraz kto w nim pracuje. Dzieci przedstawiły bajkę „Czerwony Kapturek” z wykorzystaniem pacynek. Wszystkie jednogłośnie stwierdziły, że wcielanie się w rolę bohaterów nie jest proste.


„ŻEGNAJ ZIMO, WITAJ WIOSNO!”

26 marca grupy „O” zaprezentowały krótkie przedstawienie pt. „Żegnaj zimo, witaj wiosno!” Za wspaniały występ otrzymały gromkie brawa. 🙂


ŚWIATOWY DZIEŃ WODY

23 marca tematem przewodnim była woda. Podczas pogadanki wszystkie dzieci podkreśliły znacząco fakt, że bez wody nie ma życia. Z okazji tego dnia założyły hodowle rybki akwariowej. Od dziś będą mogły ją obserwować oraz karmić.


Dzień Słońca

Dziś w naszej sali zrobiło się ciepło i słonecznie, ponieważ PSZCZÓŁKI obchodziły DZIEŃ SŁOŃCA.


ZIELONY DZIEŃ

„Zielony wiersz” (J.Ratajczak)

Wyjdę do parku z rana,

założę zielone ubranie:

spodnie zielone,

marynarkę zieloną,

zielony krawat,

poprawię zieloną dłonią.

Zielony nad stawem przystanę,

rozepnę zielone ubranie,

włosy rozczeszę w koronę,

ręce uniosę do góry

jak dwie gałęzie zielone,

by w locie zatrzymać chmury.

13.03.2015 r. w naszej grupie królował kolor zielony. Były zielone ubrania, zielone zabawy, zielone rysunki, zielone zabawki, „Zielony wiersz”. Zasialiśmy rzeżuchę oraz zatańczyliśmy żabi taniec.


 

OPOWIEŚCI Z KRAINY LICZB

Już 2 z „małych” projektów za nami. Tym razem edukacja matematyczna była tematem przewodnim. „Pszczółki” doskonaliły umiejętność klasyfikowania przedmiotów według określonej cechy oraz przeliczania elementów. Wyznaczały wynik dodawania i odejmowania oraz rozwijały orientacje przestrzenną. Tym oto sposobem zdobyły kolejny medal.

PszczolkiOpowiesciZkrainyLiczb


DZIEŃ KOBIET U PSZCZÓŁEK

W DNIU KOBIET Pszczółki nie zapomniały o swoich ukochanych mamach. Szczególnie na tę okazję przygotowały piękne hiacynty. Nie zabrakło, również wielu gorących, płynących prosto z serca życzeń.

PszczolkiDzienKobiet2015


DZIEŃ DENTYSTY

05.03.2015 roku w grupie „PSZCZÓŁEK” odbyły się zajęcia związane z DNIEM DENTYSTY. W trakcie zajęć dzieci zapoznały się z zawodem stomatologa. Dowiedziały się jak prawidłowo dbać o higienę jamy ustnej. Na koniec wybrały się do łazienki aby pięknie wyszczotkować zęby.


DZIĘKUJĘ PRZEPRASZAM PROSZĘ

Te trzy magiczne słowa były głównym tematem podczas realizacji pierwszego z 8 „małych” projektów. Dumne przedszkolaki mogły wkleić swój „MEDAL grzecznego i uprzejmego przedszkolaka” do „Książeczki POSZUKIWACZA PRZYGÓD”.

PszczolkiCertyfikat


PszczolkiPoszukiwaczePrzygod

Przystąpiliśmy do projektu edukacyjnego „POSZUKIWACZE PRZYGÓD”, którego pomysłodawcą jest miesięcznik Bliżej Przedszkola. Działania w ramach projektu wspomagają realizację oraz osiąganie celów wychowania przedszkolnego określonych w podstawie programowej. Projekt złożony jest z 8 „małych” projektów. Każde dziecko otrzyma książeczkę, gdzie sukcesywnie będzie wklejało medale potwierdzające udział w poszczególnych „małych” projektach.


MARZEC

Tematyka kompleksowa:

  1. Oznaki wiosny
  2. Wszystko rośnie
  3. Pracowita wiosna
  4. Święta wielkanocne

Zamierzenia wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas wczesnej wiosny.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla wczesnej wiosny: zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Rozwijanie zainteresowania punktami usługowymi funkcjonującymi w otoczeniu.
  • Rozwijanie słownika czynnego dziecka.
  • Doskonalenie sprawności grafomotorycznej.
  • Zachęcanie do tworzenia własnych kompozycji i prac plastycznych.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na materiale symbolicznym
  • Rozwijanie umiejętności właściwego reagowania na przegraną, znoszenie porażek.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się przy stole i używania zwrotów proszę, dziękuję.
  • Rozbudzanie zainteresowania mniej znanymi zawodami: piekarz, młynarz.
  • Rozbudzanie zainteresowania historią techniki.
  • Zachęcanie do zakładania hodowli i prowadzenia obserwacji.
  • Zachęcanie do codziennych spacerów i zabaw na świeżym powietrzu.
  • Doskonalenie percepcji słuchowej –wyróżnianie głosek w wyrazach i kolejne ich nazywanie.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania według wzoru i wskazywania takich samych znaków i symboli.
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego – ustalanie kolejności zdarzeń i porządkowanie obrazków w historyjkach obrazkowych.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania.
  • Posługiwanie się liczbami dla zaznaczania liczby elementów w zbiorze.

Nasza piosenka:
„Marcowe żaby”

  1. Już wiosna na polach sadzi krokusy.
    Zając siedzi pod sosna , marzną mu uszy.

Ref: A żaby rechu rech, żaby się cieszą,
że ten marzec, rechu rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu, jak w garncu, rechu rech, żabi śmiech.

  1. A deszczem umyte drzewa są czyste.
    Na gałązkach już rosną kotki puszyste.
  2. Na łące bociany głośno klekocą.
    rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.

Nasz wiersz:
„Prośba do słoneczka”
Bożena Forma
Malutka główka krokusa
nad śniegiem się pojawiła.
To znaczy, że już wkrótce
przybędzie wiosna miła.

Słoneczko nasze kochane,
bardzo cię prosimy,
ogrzewaj mocno ziemię,
zacieraj ślady zimy.

Pod śniegiem mocno bije
pani przyrody serce,
słoneczko wyślij promienie,
daj ciepła jak najwięcej.

Urośnie młoda trawa,
rozwiną się pąki na drzewach,
dla ciebie miłe słoneczko
każdy ptaszek zaśpiewa.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

I semestr

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

„Kończy się lato raz, dwa, trzy,
Dojrzewa jarzębina.
Kolczasty kasztan śmieje się,
Rok szkolny się zaczyna.

Skończyły się wakacje
Do przedszkola wracać czas.
Będziemy znów wspominać
Morze i szumiący las.”

Tymi słowami żegnamy wakacje i rozpoczynamy nowy rok przedszkolnych przygód. Wszystkim naszym podopiecznym życzymy radosnych chwil spędzonych w gronie przyjaciół, rozwijania swoich umiejętności oraz rozbudzania zainteresowań. Niech przedszkole stanie się waszym drugim domem, do którego będziecie uczęszczać z entuzjazmem oraz uśmiechem na twarzy.


WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. W przedszkolu
  2. Moja miejscowość
  3. Ja, ty i środowisko
  4. Dary jesieni na talerzu

Zamierzenia wychowawcze:

–        Integrowanie się z grupą rówieśniczą.

–        Poznanie topografii przedszkola.

–        Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

–        Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

–        Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.

–        Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policja, straż pożarna, pogotowie ratunkowe.

–        Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.

–        Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.

–        Poznanie zmysłów jakimi odbieramy otaczający nas świat.

–        Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

–        Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

–        Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

–        Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

–        Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: usta, owoce.

–        Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski u, o w wyrazach.

–        Nauka piosenek i pląsów.

–        Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Nasza piosenka:

 

 

„Pak – przyjaciel przedszkolaków”

Kto świata ciągle jest tak ciekawy?

Kto wciąż zapraszam nas do zabawy?

Kto świetny humor zawsze ma?

Kto się na żartach zna?

Ref: Pak ze szmatek jest uszyty,

Pak – to kompan znakomity,

Pak – najmilszy z wszystkich Paków,

Pak – przyjaciel przedszkolaków!

Z Pakiem nikomu nie grozi nuda,

Z Pakiem wyprawa każda się uda,

Wytropić można nawet lwa,

Kiedy Paka się zna!

Ref: Pak ze szmatek…

 

 

 

Nasz wiersz:

 

 

„Kolorowe znaki”

Idąc na spacer ze swoim tatą,
mały przedszkolak był nieswój taki,
nie wiedział bowiem, dlaczego stoją
na wszystkich drogach te dziwne znaki.
Na jednej nóżce, tak jak bociany:
trójkąty, koła, romby, kwadraty…

Trójkąty żółte z brzegiem czerwonym,
z rysunkiem czarnym jak pióra kawcze
mówią: „Uważaj na mój rysunek!”
I to są ZNAKI OSTRZEGAWCZE.
Te duże koła z brzegiem czerwonym,
które z daleka widać od razu,

„Nie wolno!”- krzyczą głosem donośnym,
bo to są właśnie ZNAKI ZAKAZU.
Mniejsze zaś koła, z niebieską twarzą
i białą strzałką jak ptasi pazur,
mówią stanowczo: „Jedź jak ci każę!”
Dlatego są to ZNAKI NAKAZU.

A prostokąty oraz kwadraty,
te z tłem niebieskim, stojące z gracją,
INFORMACYJNE są to ZNAKI,
bo zawsze służą informacją.
Wiesz już, dlaczego duzi i mali
znaki drogowe widują co dzień?
Żeby bezpiecznie z dróg korzystali:
każdy kierowca i każdy przechodzień.


„OKIENKA I OKNA”

E.Bełczewska

Każdy Tomek ma swój domek

Każdy domek okna swoje.

– Moje okna są malutkie,

kwadratowe i czyściutkie.

Na osiedlach domów wiele,

dużo ludzi – jest weselej.

Wszystkie domy okna mają

i na siebie spoglądają.

A w tych domach okna różne,

kwadratowe i podłużne.

Okna duże, okna małe,

Ale wszystkie doskonałe.

Tu są koła, tam trójkąty,

dalej jeszcze prostokąty.

Dobrze popatrz, znajdź owalne,

W małych domkach to normalne.

w wielkich miastach, w centrum samym,

domy do chmur dosięgają.

Czarny obok błękitnego

to drapacze chmur, kolego.

A w nich okna jak lusterka,

księżyc nocą na nie zerka.

 

Dom to słowo, które kojarzy cię z ciepłem, miłością, bezpieczeństwem, przyjaźnią, wszystkim co dobre. Realizując temat kompleksowy: MOJA MIEJSCOWOŚĆ – PSZCZÓŁKI w atmosferze miłych słów, gestów i uśmiechów na twarzy wykonały przepiękny przedszkolny domek, w którym będą się zgodnie bawić ze swymi rówieśnikami. Zapraszam do obejrzenia zdjęć, które odzwierciedlają jak ochoczo pracowały.


„CZERWONY KAPTUREK”

17.09.2014 r. odwiedził nas TEATR LALEK PINOKIO, z przedstawieniem pt. „Czerwony Kapturek”. Dzieci z niezwykłym zaciekawieniem oglądały przygody głównej bohaterki – CZERWONEGO KAPTURKA . Z przerażeniem ostrzegały go przed wilkiem i kierowały do domku babci. Bo obejrzeniu spektaklu mogły spróbować własnych sił na scenie jako prawdziwi aktorzy.


 

„SPRZĄTANIE ŚWIATA”

Już od najmłodszych lat powinno się u dzieci kształtować świadomość ekologiczną. Ucząc odpowiedzialności, szacunku wobec otaczającego świata, dajemy nadzieję na przyszłość następnym pokoleniom. 19 września PSZCZÓŁKI wzięły udział w ogólnopolskiej akcji „SPRZĄTANIE ŚWIATA”. Z wielkim zaangażowaniem, zaopatrzeni w worki i rękawice zbierały papiery, szklane butelki oraz plastikowe przedmioty. Z pewnością żaden śmieć nie umknął ich uwadze. Na koniec posadziły drzewka oraz wrzosy, za które chcielibyśmy podziękować PAŃSTWU STUS Z TARGANIC.

 


OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka obchodziliśmy 22 września. To był wyjątkowy dzień dla PSZCZÓŁEK. Poza śpiewem i tańcem z balonami, zabawą z chustą animacyjną, dzieci wykazały swoje umiejętności w konkursach oraz zagadkach. Uśmiechy nie opuszczały ani przez chwilę twarzy przedszkolaków.


NA STRAGANIE W WYKONANIU PSZCZÓŁEK

„Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy…” – ten wiersz znają i mali i duzi. Warzywa i owoce to niezastąpiony element diety każdego człowieka. W piramidzie żywienia zajmują jedno z najważniejszych pięter pokarmowych. Ważne jest uświadamianie dzieciom już od najmłodszych lat jak cenne wartości spożywcze i zdrowotne w sobie zawierają. Aby przybliżyć tematykę tych naturalnych witamin dzieci z grupy „PSZCZÓŁKI” zaprosiły swoich rówieśników z przedszkola na inscenizację wiersza Jana Brzechwy pt. „Na straganie”, która odbyła się 24 września 2014 r.

 


 

POWITANIE JESIENI

23 Września do PSZCZÓŁEK przyszła Pani Jesień. Przystrojona w kolorowe liście, z koszem pełnym żołędzi, kasztanów, szyszek, jarzębiny zaprosiła dzieci do wspólnej zabawy. Były zagadki, konkursy wiersze oraz jesienne piosenki. Na koniec wspólnie z wspaniałym gościem Pszczółki wykonały piękne jesienne drzewo.


 

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

1.      W zdrowym ciele zdrowy duch

2.      Jesienią w parku

3.      Jesienią w lesie

4.      Przygotowania do zimy

Zamierzenia wychowawcze:

– Przestrzeganie zasad panujących w przedszkolu.

– Przestrzegani podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.

– Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarz

– Odbieranie otaczającego nas świata poprzez różne zmysły.

– Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie związanych z jesienią – w parku, w lesie, w gospodarstwie domowym.

– Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.

– Wprowadzenie wzoru graficznego liczby 1.

– Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według jednej cechy.

– Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.

– Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

– Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: las, parasol, gra.

– Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski „l, p, g,” w wyrazach.

– Nauka piosenek i pląsów.

– Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

 

Nasza piosenka:

„Fikający zuch”

sł. Agnieszka Galica
muz. Tadeusz Pabisiak

1.      Gimnastykuj się codziennie.
Zobacz, jakie to przyjemne.
Ref.:
W zdrowym ciele, zdrowy zuch,
Pokaż, jaki z ciebie zuch.

2.      Raz przysiady, raz podskoki.
Ręce w górę lub na boki.

Ref.: W zdrowym ciele…

3.      Mocne nogi, plecy proste,

Raz fikołek, a raz mostek.

Ref.: W zdrowym ciele…..

Nasz wiersz:

„Kolorowy bukiet”

Barbara Lewandowska

 

Do parku przyszły z przedszkola dzieci.

Chcą zrobić z liści barwny bukiecik.

Listki czerwonej jak malowane,

leżą pod klonem i pod kasztanem.

Pod dębem leżą brązowe liście.

Liście pod wierzbą błyszczą srebrzyście.

Serduszka złote spadają z brzozy.

Jaś ma ochotę w bukiet je włożyć.

Gdy ten bukiecik stanie na stole,

ozdobi dzieciom całe przedszkole.


WARSZTATY PLASTYCZNE

2 października dzieci wraz z rodzicami wzięły udział w warsztatach plastycznych prowadzonych przez Panią Izabelę Wojewodzic. Wykonały jeża ze słonecznika, kaszy, ryżu, liści laurowych, papryki oraz kminku. Podczas pracy widać było duże zaangażowanie zarówno ze strony dzieci jak i rodziców. Wszystkim uczestnikom warsztatów serdecznie dziękuję za przybycie oraz mile spędzony czas.

 


DZIEŃ MARCHEWKI

15 Października w naszym przedszkolu odbył się DZIEŃ MARCHEWKI. Imprezę prowadziły p. Izabela Wojewodzic oraz Kinga Kadłubicka. Celem spotkania było promowanie spożywania warzyw a przede wszystkim marchewki. Nie zabrakło zabaw ruchowych ze śpiewem, zagadek, marchewkowych zawodów. Dzieci wykonały marchewki z masy solnej oraz malowały ją farbami. Wspaniale bawiły się z chustą animacyjną. W tym wyjątkowym pomarańczowym, zdrowym, witaminowym DNIU MARCHEWKI wszystkim obecnym towarzyszył uśmiech na twarzy.


KONCERT UMUZYKALNIAJĄCY

29 października odbył się koncert. PSZCZÓŁKI poznały takie instrumenty jak klarnet oraz saksofon. Dowiedziały się z czego są zrobione oraz wysłuchały ich brzmienia. Sądząc po ich reakcji, był to bardzo udany koncert.

 


LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

  1. Na starej fotografii
  2. Jesienna muzyka
  3. Mali artyści
  4. Ciepło i miło

Zamierzenia wychowawcze:

  • Wdrażanie do ubierania się zgodnie z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla późnej jesieni: szarugi jesienne, słota.
  • Wdrażanie do opieki nad ptakami podczas zbliżającej się zimy.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności globalnego czytania wyrazów: aparat, nuty, farby, igła.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głosek: a, n, f, i w wyrazach.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Nasza piosenka:
„Jesienny deszcz”
Dziś chmurkę nad podwórkiem
Potargał psotny wiatr,
Aż deszcz popłynął ciurkiem
I na podwórko spadł.
Ref. Hej, pada, pada, pada, pada, pada jesienny deszcz,
Jesienny pada, pada, pada, pada deszcz.
Deszcz płynie po kominie,
Wesoło bębni w dach.
W blaszanej dzwoni rynnie
I wsiąka w mokry piach.
Ref. Hej pada…
Kalosze wnet nałożę,
Parasol wezmę też,
Bo lubię, gdy na dworze
Jesienny pada deszcz.
Ref. Hej, pada…

Nasz wiersz:
„Krawcowa”

(Małgorzata Ptala)
Gdy ubranko na ciebie nie pasuje
Albo gdy coś ci się w nim popsuje,
Na pewno pomoże ci pani krawcowa,
W swoim kuferku prawdziwe skarby chowa:
Igły, cofają uszka, nici kolorowe,
Agrafki do spinania, szpilki metalowe,
Długie tasiemki, srebrzyste nożyczki,
Tęczowe materiały, zapasowe guziczki.
Starannie przyszyje urwane rękawki,
Skróci mankiety, przedłuży nogawki,
Dziury załata, kokardki naszyje,
Suwaki wymieni, kaptur doszyje.
Wszystko naprawi bardzo dokładnie,
By wyglądało porządnie i ładnie.
Raz –dwa, hop –siup i gotowe!
Teraz ubranko masz jak nowe.


DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

5 listopada odbył się w grupie PSZCZÓŁEK Światowy Dzień Postaci z Bajek. Bajka to przyjaciółka najmłodszych. Jest źródłem cudownych wrażeń, przeżyć, wzbogaca wyobraźnię. Uczy, że dobro zwycięża, a zło zostaje ukarane. Tego dnia dzieci odwiedziła wróżka. Specjalnie dla naszych przedszkolaków przygotowała wiele niespodzianek. Pszczółki wysłuchały fragmentów znanych bajek. Podczas opowieści ruchowej wcieliły się w rolę swoich bajkowych bohaterów. Były również konkursy, zagadki, tańce oraz uśmiech na twarzy.


KONKURS

PSZCZÓŁKI wzięły udział w konkursie pt. ZWIERZAKOLUBNI. Wykonały motyla z odpadów tj.: reklamówki, plastikowe butelki, płyty CD, gazety, drut itp. Zachęcamy do głosowania na naszą pracę w dniach 27.XI.2014 r.- 01.XII.2014 r. Więcej informacji na stronie www.buliba.pl.


DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W GRUPIE PSZCZÓŁEK

Miś to przyjaciel małych dzieci. Każdy przedszkolak posiada pośród zabawek tego jedynego, ukochanego pluszaka. Pszczółki swoje ulubione maskotki przyniosły do przedszkola w dniu ich święta. Razem z nimi uczestniczyły w wielu zabawach i konkursach.


GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Świąteczne pocztówki
  2. Zwierzęta zimą
  3. Spotkanie przy wigilijnym stole
  4. Świąteczne zwyczaje

Zamierzenia wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z porą roku.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla zimy: śnieg, mróz, zawierucha.
  • Wdrażanie do opieki nad zwierzętami, regularne dokarmianie zwierząt i ptaków.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
  • Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: koperta, tropy.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski k, t w wyrazach.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Nasza piosenka:
„Już blisko kolęda”

Gdy w pokoju wyrośnie choinka,
Łańcuszkami, bombkami zaświeci.

Ref: To znaczy, że już święta,
Że już blisko kolęda,
Że Mikołaj przyjedzie do dzieci,
Hej, kolęda, kolęda.

Gdy opłatek już leży na stole,
Pierwsza gwiazdka zabłyśnie na niebie.

Ref: To znaczy, że już…

Gdy upieką się słodkie makowce,
I głos dzwonka z daleka zawoła.

Ref: To znaczy, że już…

Nasz wiersz:
„Kupujemy choinkę”
(Danuta Gellnerowa)

Pojedziemy dziś sankami
Na plac choinkowy,
Gdzie choinki do choinek
Tulą swoje głowy.
Gdzie choinki się trzymają
Za zielone ręce,
I znajdziemy tę jedyną
W iglastej sukience.
(…)
Damy świeczki, niech je trzyma,
W palcach swych zielonych,
Niech ogniami złocistymi
Błyśnie z każdej strony.
Ustrojona, rozświecona
Królować nam będzie
Przy opłatku, przy muzyce,
Przy cichej kolędzie.


BARBÓRKA

4 grudnia gościliśmy przedstawicieli jednego z najstarszych, niebezpiecznych i trudnych zawodów – GÓRNIKÓW. Zaproszeni goście opowiedzieli dzieciom jak ciężka jest praca na kopalni. Przedszkolacy dowiedzieli się z jakich elementów składa się strój górnika, co oznaczają kolory piór na czapce górniczej, jak wydobywa się węgiel i jak ważne jest jego znaczenie. Każdy przedszkolak mógł przymierzyć hełm oraz czapkę górniczą co było niebywałą atrakcją.


Mikołaj

5 grudnia dzieci od rana zaglądały w okno przedszkolne, oczekując na wyjątkowego gościa – Św. Mikołaja. Po obejrzeniu teatrzyku pojawił się ulubieniec grzecznych dzieci. Przyniósł worek pełen prezentów i sprawił że na każdej twarzy zagościł uśmiech.


Święta Bożego Narodzenia

„Najserdeczniejsze życzenia szczęśliwych
i radosnych Świąt Bożego Narodzenia
oraz wszelkiej pomyślności i sukcesów
w nadchodzącym roku życzą PSZCZÓŁKI”


STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Skok w Nowy Rok
  2. Wszędzie biało
  3. Babcia i Dziadek
  4. Zimowe zabawy

Zamierzenia wychowawcze:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
  • Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
  • Uświadamianie następstwa dni tygodnia, miesięcy, pór roku.
  • Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku.
  • Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
  • Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
  • Wdrażanie do opieki nad hodowlą w kąciku przyrody, systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników.
  • Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu jordanowskiego w ogrodzie przedszkolnym.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania podczas zabaw z kostką.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej na materiale symbolicznym.
  • Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Kształtowanie umiejętności całościowego czytania wyrazów: zegar, woda, dom, sanki.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski z, w, d, s w wyrazach.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
  • Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.

Nasza piosenka:
„Zimowa poleczka”

Zimowa poleczka na śniegu lub lodzie
Kochają bałwanki i tańczą ją co dzień
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my, właśnie my

Gdy w rękach miotełki, na głowach garnuszki
Z węgielków lśnią oczka i same mkną nóżki
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my

Stanęły na chwilkę, by otrzeć pot z czoła,
Lecz skoczna muzyka do tańca nas woła,
Zimową poleczkę na soplach gra wiatr,
Bałwanki się cieszą – o tak, właśnie tak!

Ref: Ha, ha, ha, ha
Hi, hi, hi, hi
Śniegowe bałwanki
To my właśnie my.

Nasz wiersz:
„NOWY ROK”
H. Bechlerowa
Idzie Nowy Rok
lasem, miastem, polem.
Za nim idzie czworo dzieci,
każde z pięknym parasolem.
Jeden parasol – niby łąka:
kwiaty na nim i biedronka.
A na drugim kłosy żyta,
mak jak promyk w nich zakwita.
Na tym trzecim nie ma kłosów
ani kwiatów i biedronek,
tylko liście kolorowe –
złote rude i czerwone.
Czwarty – pięknie haftowany,
srebrne gwiazdki błyszczą na nim.
Idzie Nowy Rok
lasem, miastem, polem…
Teraz nazwij wszystkie dzieci,
które niosą parasole!


DZIEŃ KUBUSIA PUCHATKA

18 stycznia obchodzony jest dzień KUBUSIA PUCHATKA. Tego dnia urodził się jego twórca – Alan Alexander Milne. Miliony dzieci na świecie uwielbiają misia o małym rozumku. Pszczółki postanowiły uczcić to wyjątkowe święto. Oto jak bawiły się w towarzystwie najsłynniejszego misia na świecie.


BAL KARNAWAŁOWY

Piątek (09.01.2015 r.) był dniem niezwykłym. Wszystko za sprawą balu karnawałowego. Królewny, wróżki, motylki, czarownice, piratów, rycerzy, Batmanów oraz inne postacie przywitała BULINKA – Pani Izabela Wojewodzic i zaprosiła do wspólnej zabawy. Dzieci udały się samolotem do krainy ZIMY gdzie bawiły się przy zimowych piosenkach. Był taniec śnieżynek, na lodzie oraz konkursy przygotowane przez Panią Kingę Kadłubicką. Bal dostarczył dzieciom mnóstwo wrażeń i radości. Dzieci mimo ogromnego zmęczenia z żalem opuszczały salę balową.


DZIEŃ BABCI I DZIADKA

22 stycznia Pszczółki uroczyście obchodziły Dzień Babci i Dziadka. Na tę wyjątkową okazję przygotowały program artystyczny. Z ogromnym zaangażowaniem recytowały wiersze, śpiewały oraz tańczyły piosenki. Swoim występem sprawiły ogromną radość zaproszonym gościom. Na koniec obdarowały swoje ukochane babcie oraz dziadków wyjątkowymi laurkami.


ZAJĘCIA OTWARTE Z RODZICAMI

29 stycznia odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców. Dzieci z niecierpliwością oczekiwały na przyjście zaproszonych gości. Z wielkim zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach przygotowanych przez Panią Izabelę Wojewodzic. Chciały jak najlepiej zaprezentować swoje możliwości. Na koniec wraz z rodzicami wykonały pejzaż zimowy.


LUTY

Tematyka kompleksowa:

  1. Nasze ulubione baśnie
  2. Karnawał
  3. W dawnych czasach
  4. Kiedy patrzę w niebo

Zamierzenia wychowawcze:

  • Rozwijanie czynnego słownika dziecka.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi i szybkości reakcji w zabawach ruchowych.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowo-wzrokowej, pamięci ruchowej.
  • Rozwijanie pamięci wzrokowej.
  • Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej głoskowej, dzielenie wyrazów na głoski.
  • Rozwijanie umiejętności poprawnego przeliczania, porządkowania, porównywania liczebności.
  • Wdrażanie do wydzielania części wspólnej zbiorów.
  • Rozwijanie umiejętności dodawania na zbiorach.
  • Kształtowanie odporności na porażki poprzez wprowadzanie do zabaw elementów rywalizacji.
  • Wykonywanie poleceń według instrukcji słownej lub obrazkowej.
  • Rozwijanie umiejętności improwizowania.
  • Rozwijanie umiejętności twórczych podczas rysowania i malowania.
  • Kształtowanie umiejętności planowania kolejnych etapów pracy.
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej ręki wiodącej.
  • Wdrażanie do rozumienia następstw czasowych podczas układania sekwencji czasowych; posługiwanie się pojęciami: najpierw, potem, na końcu.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w małym zespole.
  • Dawanie możliwości swobodnego wypowiadania się słowem, ruchem, rysunkiem.
  • Zachęcanie do prezentowania siebie, swoich upodobań oraz osiągnięć przed grupą, przezwyciężanie nieśmiałości.
  • Zachęcanie do tworzenia ciekawych i niebanalnych strojów karnawałowych.
  • Stwarzanie atmosfery zabawy i radości podczas wspólnych tańców.
  • Zachęcanie do uzasadniania swojego zdania w swobodnych rozmowach.

Nasza piosenka:
„Przedszkolna samba”
I. Brazylijska dżungla, tropikalny gąszcz,
płynie Amazonka a w niej wielki wąż.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.:
Tańczmy sambę wszyscy razem w kole,
brazylijską sambę tańczy całe przedszkole. (bis)
II. Brazylijska dżungla, tropikalny las.
Brazylijska samba niech rozgrzewa nas.
Tańczy kondor z anakondą, prosi ara jaguara.
Tylko lama tańczy sama, z kuguarem zła to para.
Ref.:
Tańczmy sambę…

Nasz wiersz:
„W kosmosie”
(Iwona Salach)
W ogromnym, ciemnym Kosmosie
Krążą różne planety.
Chciałbym je kiedyś odwiedzić,
Bo teraz nie mogę niestety.
Tych planet jest razem dziewięć.
Pozwólcie, że je wymienię:
Merkury, Wenus i Ziemia,
Co dalej? Bo chyba nie wiem.
Mars, Jowisz, Saturn i Uran
– kolejne planety wymieniam.
Jest jeszcze Neptun i Pluton
– aż tyle mam do zwiedzenia.
Nie wiem, czy to możliwe,
By na nie kiedyś polecieć,
Lecz wiem, że marzenia o tym
Najlepsze są na świecie.


DZIEŃ NIEDŹWIEDZIA

02.02. 2015 r. „PSZCZÓŁKI” obchodziły DZIEŃ NIEDŹWIEDZIA. Wysłuchały wiersza M. Daneckiego pt.: „Niedźwiedziowe zasady” oraz obejrzały prezentację multimedialną przygotowaną przez Panią Izabelę Wojewodzic. Dowiedziały się gdzie mieszkają, co jedzą i jakie mają zwyczaje niedźwiedzie. Tropiły niedźwiedzia po śladach, wykonując po drodze ciekawe zadania. Dużo radości sprawiła dzieciom znana od lat zabawa ruchowa pt. „Stary niedźwiedź mocno śpi”.


WALENTYNKI W GRUPIE PSZCZÓŁEK

„Dzisiaj mamy walentynki
miejcie więc wesołe minki.
Uśmiech niech nie znika z twarzy,
i niech każdy sobie marzy,
byśmy się kochali wkoło.
Wtedy będzie nam wesoło!!!”


DZIEŃ DOKARMIANIA ZWIERZYNY LEŚNEJ

11 lutego obchodzimy „Dzień dokarmiania zwierzyny leśnej”. W tym dniu „PSZCZÓŁKI” dowiedziały się jak leśnicy pomagają zwierzętom przetrwać zimę. Dzieci postanowiły, nie pozostać obojętne dla zwierząt w tym trudnym okresie. W trosce o ptaki założyły dla nich karmnik, do którego nasypały pokarm. Od dziś będą codziennie obserwować gości ptasiej stołówki.


Idź do góry