Grupa „Krasnoludki” – rok szkolny 2012/2013

Wychowawcy : Urszula Mazgaj, Renata Dźwigoń

*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

„Dzień Mamy i Taty”

W dniu 24 maja o godz. 15.45. grupa „Krasnoludki” miała zaszczyt gościć swoich kochanych Rodziców na uroczystości z okazji Ich święta w pięknie udekorowanej na tą okazję sali gimnastycznej w naszej szkole. Wiosenna sceneria pomagała nam w „tańcu na miotłach” w „Bajce z życzeniami”, a „księżniczkom” i „wróżkom” składającym „zaklęte” życzenia przyświecało słonko i gwiazdki na tle błękitnego nieba . Do wszystkich życzeń „Krasnale” włożyły przede wszystkim swoje dziecięce serduszka.
Mamy nadzieję, że Rodzicom udało się chociaż na parę chwil zapomnieć o problemach dnia codziennego mimo, że „niesforne Krasnale” w czasie miłej zabawy dały znać o sobie. Za to Ich cudownie uśmiechnięte buzie pozwoliły zapomnieć i wybaczyć drobne niepowodzenia.
Wychowawczynie chciały wyrazić serdeczne podziękowania Rodzicom za to, że pomogli w przygotowaniu swoich pociech na tą uroczystość. Z kolei specjalnie uszyte na tą okazję stroje posłużą nam z pewnością przez wiele lat.

 *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Maj

Tematyka kompleksowa:

  1. Muzyka jest wszędzie
  2. Zawody rodziców
  3. Mój dom , moja miejscowość
  4. Moi rodzice

 Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
– poznanie wybranych instrumentów
– wyrabianie poczucia rytmu
– utrwalenie znaczenia słów : szybko , wolno , głośno , cicho
– zapoznanie ze śpiewającymi zwierzętami
– stymulowanie rozwoju mowy dzieci
– poznanie pracy ogrodnika , narzędzi jego pracy
– poznanie różnych zawodów
– poznanie, na czym polega praca listonosza ; utrwalenie znajomości imienia i nazwiska
– liczenie w zakresie 4
– poznanie domów zwierząt : określanie wyglądu własnego domu
– rozwijanie analizy i syntezy wzrokowej
– próba oceniania zachowań zajączków
– prawidłowe posługiwanie się przyimkami
– nauka nowej piosenki
– wypowiadanie się na temat opowiadania
– rozwijanie sprawności manualnej
– zachęcanie rodziców dzieci do wspólnej zabaw.

Poznamy wiersze i piosenki:

Piosenki:

„Pajacyk”
1. Fik, mik, fik, mik,
nie potrzeba sznurka,
mały, żywy pajacyk
skacze jak wiewiórka.

2. Fik, mik, fik, mik,
przyjrzyj się Aneczko!
Mały, żywy pajacyk
Skacze jak piłeczka.

3. Fik, mik, fik, mik,
jaki zwinny, hyży,
mały, żywy pajacyk
skacze coraz wyżej.

„Wiosenne porządki”

1. W naszym ogródeczku
zrobimy porządki. /bis/
Zagrabimy ścieżki,
Przekopiemy grządki.
Przekopiemy grządki:
Raz, dwa, trzy.

2. Potem w miękką ziemię
wsadzimy nasionka. /bis/
Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku:
raz, dwa, trzy.

3. Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni. /bis/
w naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni:
raz, dwa, trzy.

„Piosenka przedszkolaka”

1.Podaj mi, mamusiu, rękę,
Do przedszkola czas, już czas.
Chcesz? Zaśpiewam ci piosenkę,
Którą umie każdy z nas.

Ref.: Śpiewa ptak:
la, la, la
to wesoły znak!
My dla mamy
zaśpiewamy: la, la, la! O tak!

2. Płot i brama, dwie topole …
drogę tę na pamięć znam!
Popatrz, mamo, już przedszkole,
Pozwól, dalej pójdę sam.

Ref.: Śpiewa ptak …

3. A gdy mama przyjdzie z pracy
i do domu wracać czas,
znów śpiewają przedszkolaki,
zna piosenkę każdy z nas.

Ref.: Śpiewa ptak …

Wiersze:

W . Broniewski „Zajączki” / fragment /

Zajączki, zajączki, zajączki
Skakały przez pola i łączki.
Stanęły pod lasem i patrzą,
Jak dzieci się bawią i skaczą.
A dzieci podały im raczki
I z dziećmi skakały zajączki.

R. Pisarski „Laurka”

Namaluję na laurce
czerwone serduszko,
ptaka, co ma złote piórka,
i kwiaty w dzbanuszku.

Żyj, mamusiu moja miła,
Sto lat, albo dłużej.
Bądź szczęśliwa i wesoła,
Zdrowie niech ci służy.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Zajęcia otwarte dla rodziców

29 kwietnia w godzinach popołudniowych grupa najmłodsza wraz z wychowawczyniami zaprosiła swoich rodziców na otwarte zajęcia warsztatowe. W związku z aktualną tematyką wiosenną, która przypada na miesiące kwiecień / maj odbyło się spotkanie pt. „Wiosenny dywan”. Miało ono charakter wspólnych zabaw przy muzyce, w tym metodą opowieści ruchowej oraz zabaw: utrwalających nazwy „mieszkańców łąki” oraz  „kolory wiosny” z  wykorzystaniem chusty animacyjnej. Spotkanie zakończyliśmy akcentem plastycznym. Dzieci z pomocą rodziców wykonały z przygotowanych elementów „Żabkę”, jednego z mieszkańców łąki. Dziękujemy serdecznie rodzicom za zainteresowanie i aktywny udział w zajęciach.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Z wizytą u strażaków

29 kwietnia w związku ze zbliżającym się Dniem Strażaka „Krasnoludki” wybrały się z wizytą do Ochotniczej Straży Pożarnej w Bulowicach. Dużo radości sprawiła maluszkom możliwość obejrzenia samochodów strażackich również od wewnątrz oraz wszystkich sprzętów, którymi posługują się strażacy w każdego rodzaju akcjach niosących ludziom pomoc i ratunek.

*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Koncert Umuzykalniający

Dnia 8 marca „Krasnoludki” wzięły udział w koncercie umuzykalniającym, który odbył się w sali gimnastycznej budynku szkolnego. Większość  maluchów miała okazję po raz pierwszy zobaczyć i usłyszeć „na żywo”  brzmienie niektórych instrumentów muzycznych oraz posłuchać znanych utworów w wykonaniu duetu muzycznego.

 *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

„Marzanno, Marzanno…ty zimowa panno, do rzeki cię wrzucamy, bo wiosnę witamy”.

21 marca nasze maluszki wystrojone na zielono postanowiły powitać kalendarzową wiosnę. Dzieci najmłodsze w przedszkolu aktywnie uczestniczyły w inscenizacji „Jak bałwanek witał Wiosnę”. Grupa „Krasnoluków”  przygotowała na tą okazję piosenkę i wiersz o tematyce wiosennej.

Po wspólnej zabawie, w pogodnych nastrojach, z kolorowym gaikiem – symbolem nadchodzącej wiosny dzieci wyruszyły nad rzekę Bulówkę, by tam pożegnać zimę, która tego roku szczególnie nie daje za wygraną 🙂

*** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Tematyka kompleksowa na kwiecień :

1. Zwierzęta z wiejskiego podwórka .
2. Bajkowy świat .
3. Dbajmy o przyrodę .
4. Wiosenna łąka .

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze :

– zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wsi ,
– uwrażliwianie na zmiany wysokości dźwięków,
– rozróżnianie wielkości przedmiotów ,
– rozwijanie sprawności manualnych ,
– stymulowanie rozwoju mowy dzieci ,
– rozwijanie zainteresowania literaturą ,
– rozwijanie poczucia rytmu ,
– umuzykalnianie dzieci ,
– utrwalenie umiejętności liczenia w zakresie 3 ,
– rozwijanie mowy ,
– rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ,
– utrwalenie nazewnictwa kolorów , wprowadzenie barw pośrednich,
– rozwijanie umiejętności plastycznych .

Poznamy wiersze i piosenki:
Wiersz: „Może zobaczymy” – H. Bechlerowa

Idźmy leśną ścieżką
Cicho, cichuteńko,
Może zobaczymy
sarniątko z sarenką.

Może zobaczymy
Wiewióreczkę małą ,
Jak wesoło skacze
Z gałązki na gałąź.

Piosenki: „Gąsiątka”

Pasą się gąsięta pod wierzbą ,
pod rowem ,
żółte i puchate jak kotki wierzbowe .
Wrona głową kręci : „Jeszcze nie słyszałam ,
Żeby gąska biała żółte dzieci miała”.

„Akademia Pana Kleksa” / fragment /

Witajcie w naszej bajce ,
Słoń zagra na fujarce,
Pinokio wam zaśpiewa ,
Zatańczą wkoło drzewa.

Tu wszystko jest możliwe,
Zwierzęta są szczęśliwe,
A dzieci , wiem coś o tym ,
Latają samolotem .

„Wiosenny spacerek”

Już cieplutkie słońce świeci ,
Na wycieczkę poszły dzieci
Z naszego przedszkola . ( bis)

Tup,tup,tup. ( bis)

Tu fiołek , tam pierwiosnek ,
Widać wiosnę, słychać wiosnę
W lesie i na polach . ( bis)

Tup, tup, tup. ( bis)

Jaskółeczka czarna , mała
Z ciepłych krajów przyleciała ,
Gniazdo swe buduje . ( bis)

Ćwir, ćwir, ćwir . (bis)

Idź do góry